Відкритий урок. Що таке "Педагогіка партнерства" і навіщо вона в НУШ? 5 мультфільмів, які допоможуть запобігти булінгу. Формувальне оцінювання. Батьківські збори "Булінг, мобінг у дитячому середовищі". Захист прав дитини в Україні. 6 базових цінностей Європейського Союзу. Поради батькам.

Загальноосвітня школа І-ІІ ступеня села Верба



Урок математики з колективом 4 класу на тему:
«Нумерація шестицифрових чисел. Розкладання чисел на розрядні доданки. Визначення числа тисяч у числі. Порівняння багатоцифрових чисел»




Учитель початкових класів: Ляшук А.Ф.













2019 рік
Тема: Нумерація шестицифрових чисел. Розкладання чисел на розрядні доданки. Визначення числа тисяч у числі. Порівняння багатоцифрових чисел.

Мета: формування предметних компетентностей:
-удосконалення вміння учнів лічити сотнями тисяч, читати, записувати і розкладати на розрядні доданки шестицифрові числа;
 -порівнювати багатоцифрові числа;
-визначати число тисяч у числі;
-вчити розв’язувати задачі;
-розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне.

Формування ключових компетентностей:
-уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії. Оцінювати роботу свою та однокласників, розвивати пізнавальний інтерес, активізувати розумову діяльність;
-комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку;
-соціальної: розвивати вміння працювати в парах, групах, виявляти ініціативу;
-інформаційної: розширити знання учнів про подорож Фернана  Магеллана;
-громадянської: виховувати інтерес до рідного слова.

Тип уроку: урок-подорож.

Основні терміни і поняття:
  шестицифрові числа, розрядні доданки, позиційний принцип запису числа.

Міжпредметні зв’язки: українська мова, літературне читання, природознавство.

Обладнання: картки для самостійної роботи, фізична карта світу, компас, портрет Ф. Магеллана, презентація «Усні обчислення», карімати для руханки.

Хід уроку
Вступна частина
1. Організація класу. Психологічна настанова:
 Щоб водити кораблі,
Щоб у небо злітати,
Треба нам усе уміти,
Математику знати.
 2. Сьогодні вирушаємо у навколосвітнє плавання – подорож шляхом першого мореплавця – Фернана  Магеллана.
 3. Короткі відомості: 20.09.1519 року флотилія чисельністю 5 кораблів 265 чоловік розпочала свою подорож. Вона тривала 3 роки.  Ф.Магеллан- смілива людина. Доля мореплавців та вітрильних човнів залежала і від настрою моря.
-Що нам необхідно для подорожі?( Карта, компас). - Вирушаймо на захід!
4. –Завантажимо в трюми корабля запаси знань!  
5. Перевірка домашнього завдання: 5000, 40 000, 200000, 117300.
Задача: 900:6=150(сторінок)- за перший тиждень;
900:5=180(сторінок)- за другий тиждень;
180-150=30(сторінок)- більше за другий тиждень.
6. Гра « Істинні чи хибні твердження?»
-Квадрат-це прямокутник, у якого всі сторони рівні?
-Щоб знайти половину, треба помножити на 2?
-Перший клас містить розряд одиниць, десятків, сотень?
-Числа при діленні називаються ділене, дільник, частка?
 -Найменше шестицифрове число 100000?
-Доба має 23 години?
-5 помножити на 10000 , добуток 50000?
-Попереднє число до числа 10000. Це 9999?
-1 кілометр становить 100 метрів?
-Щоб збільшити число у 3 рази, треба додати 3?
7. Усні обчислення (презентація).
8. –Відкрийте будь ласка бортові журнали( зошити), запишіть дату подорожі.
Каліграфічна хвилинка: 20 , 9, 1519, 265, 5. Повернулися з подорожі 6, 9, 1522,18( моряків), 1 (корабель).
- Вирушив Ф.Магеллан з порту Санлукар-де- Баррамеда. Попереду- Атлантичний океан.
Цей океан за свої величезні розміри дістав назву на честь Атланта- одного з найсильніших героїв грецької міфології. Атлантичний океан- непередбачуваний, оскільки штиль умить може перетворитися на ураган. Тут водяться акули, летюча риба, морські черепахи, тюлені, морські котики.

Опрацювання нового матеріалу
 1.Читанна чисел в таблиці (1; 3). С. 42.Завдання 267.
2. «Мозковий штурм»
-Скільки класів у межах шестицифрових чисел?
-Які розряди в першому класі?
-Які розряди в другому класі?
-Яке найменше, найбільше шестицифрове число?
3. Мотивація навчальної діяльності. Прийом «Незакінчене речення».  –Ці знання необхідні для того, щоб…
4. Фізкультхвилинка.
 - Подорож проходила  поблизу  Канарських островів, біля острова  Зеленого Мису, подолали бухту святої Люції у  затоці Ріо-де Жанейро, ріку Соліса, Пуерто Сан-Хуан. У жовтні досягнули  Мису Дів, подолали протоку Всіх Святих, Мис Бажаний на півдні материка Південна Америка.
-  Материк Південна Америка  - батьківщина помідорів, шоколадного дерева.   Протікає річка Амазонка-6992км. Система має 48200км навігаційних шляхів.  Витоки : Мараньон   і Укаямі. На цьому материку зустрічаються мурахоїди, панцерники. У річках можна зустріти змію анаконду. На материку – найвищий водоспад у світі- Анхель. Висота над рівнем моря 2058м. На півдні цього материка зимував Ф. Магеллан. Це найвологіша область на Землі. Опади 2540мм на рік.
5. Запис чисел під диктовку. Визначення числа тисяч у числах. С.42. Завдання 268. С.  42. Завдання 269.
6.  Порівняння чисел. Математичний турнір ( робота в групах).
7. Пальчикова гімнастика «Рибка».
8. Руханка.

Сприйняття та усвідомлення матеріалу
 1. Робота  в парах (картки).
 2. Виховний момент:
 -Які почуття оволодівають вами, коли ви знаходитесь далеко від рідної домівки?
-Які слова можна сказати рідним?
3. «Капітанський місток». Розв’язування рівнянь. С. 42. Вправа 272.
- Шлях Ф. Магеллана проходив біля острова Акул (Пука-Пука), острова святого Павла. Поблизу Маріанських островів.    Подолали шлях біля острова Палаван, Бруней і потрапили в Індійський океан. 
-Індійський  океан відомий значними запасами нафти, газу. У водах живуть кальмари, краби, лангусти. Найпоширеніша риба- анчоуси, тунець. Ростуть корали, зустрічаються морські зірки. Піщані пляжі. Можна потрапити в полон до піратів.
-Закінчилася подорож 6 вересня 1522 року у порту Санлукар-де- Баррамеда.
  
Розвиток математичних знань
 Робота над задачами.

Підсумок подорожі  
-Працювали злагоджено, активно, старанно.
-Які досягнення навколосвітньої подорожі?

-Які відкриття отримало людство?
-Так. Це було перше в історії людства навколосвітнє плавання. Став відкритим західний шлях. Це був перший перетин Тихого океану європейцями.
Відкриття: Магелланова протока,  Маріанські острови, Філіппіни.
  
Заключна частина
Домашнє завдання: С. 43. Задача 273.  С. 43. Вправа 274.
 Технологія «Незакінчене речення»: -Я навчився…-Мені сподобалось…-Я дізнався…
Рефлексія
-Передайте будь ласка зміст своєї діяльності за допомогою трьох дієслів.
-Передайте свій емоційний стан за допомогою трьох прикметників.
 -Кок пригощає смаколиками.








12. 03. 2020 р.


Неля Шейко - Медведєва.             Лисиця, що впала з неба.

 Перевірка сприймання:

- Де відбуваються події другої дії?
- Скільки у ній дійових осіб?
-Чи помітили ви нових дійових осіб?

Вибіркове читання:

-Що вчинила Лисиця?
-Хто допомагав у злочинах?
-Чому вона вирішила позбутися Вовка?

Скоромовка:

Щиглик від жучка чкурнув,
Бо жучок його вщипнув.
- Ти ж не щука і не рак,- Так жучка навчає рак.


Читаємо скоромовку:

-Накрапає дощ.
- Сильніший дощ.
- Злива (голосно)
- Дощ слабшає.


Поспостерігайте за мовою дійових осіб                     
Які особливості має побудова п єси-казки.https://znanija.com/task/28476465









Математика 

Тема: Множення круглих багатоцифрових чисел на розрядні. Задачі на пропорційне ділення.


Усні обчислення:

Гра "Замкни ланцюжок":

 О-  х5= 10 - х100- О - х10-О - х10 -О - :1000 - О - :2 - О -  х4 - О -:100=2

Рівняння:

х :  80 = 400

х . 8 = 400



Склади вираз і знайди його значення:

- від добутку чисел 82000 і 9 відняти  добуток чисел 67800 і 3


Завдання:

Периметр прямокутника 28см, а його ширина 6см. Знайди довжину.

- Пригадай, що таке периметр прямокутника.


Для допитливих:

 Нестандартна задача:

Дві сестри знайшли разом 82 гриби. Коли молодша загубила 6 грибів. а старша дала їй 12 своїх. У  них стало порівно.
Скільки грибів знайшла кожна з сестер?


Що таке педагогіка партнертсва і навіщо вона в НУШ

Ухвалення концепції Нової української школи перенесло поняття “педагогіка партнерства” зі світогдяних обширів у нормативну площину. Розбираємося, що таке педагогіка партнерства і як її досягти у школі.

В урядових документах вказано, що нова школа працюватиме на засадах педагогіки партнерства, в основі якої – спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками. Учні, батьки та вчителі, об’єднані спільними цілями та прагненнями, є добровільними та зацікавленими однодумцями, рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за результат.

Основні принципи цього підходу:

  • повага до особистості;
  • доброзичливість і позитивне ставлення;
  • довіра у відносинах;
  • діалог – взаємодія – взаємоповага;
  • розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зв’язків);
  • принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов’язань, обов’язковість виконання домовленостей).

Це – критерій, за яким можна оцінювати якість освітнього процесу, а також новий інструментарій навчання менеджменту. Наприклад під час інституційного аудиту школи. Відтак, необхідне чітке розуміння природи цього явища і уявлення, як згадану вагу відповідальності краще розподіляти.

ПЕДАГОГІКА ПАРТНЕРСТВА В УКРАЇНСЬКІЙ ТРАДИЦІЇ

Настанова на партнерство у школі міцно закорінена в національній педагогічній традиції. За системою Василя Сухомлинського, виховання особистості має здійснюватися через тріаду “школа – сім’я – громадськість”.

У своїх працях (зокрема, “Людина неповторна”, “Серце віддаю дітям”) ще в 1960-х роках класик педагогічної думки писав, що дитина – це активний і самодіяльний індивід, який не “вчиться на дорослого”, а живе повноцінним і цікавим життям. Отже, до неї слід ставитися доброзичливо і з розумінням.

За ближчого розгляду виявляється, що такі ідеї у Сухомлинського виникали тому, що він мав відкритий допитливий розум і мислив резонансно з провідними інтелектуалами світу. У тих, хто мислив вужчими категоріями і орієнтувався на вказівки керівництва, а не на принципи, ідеї вироджувалися в доктринерство. Отже, сенси, які акумулював у своїх працях Сухомлинський, на Батьківщині тривалий час обмежувалися цитуванням.

Василь Сухомлинський що дитина – це активний і самодіяльний індивід, який не “вчиться на дорослого”, а живе повноцінним і цікавим життям. Фото: автор – AllaSerebrina, Depositphotos

ПАРТНЕРСТВО У ШКОЛІ: У ЧОМУ СЕКРЕТ

Однією з перших теоретичні і прагматичні аспекти співпраці батьків і школи зв’язала професорка соціології університету Джона Хопкінса Джой Епштейн. Ще 1982 року вона ініціювала низку досліджень, які засвідчили залежність якості освіти від ефективності співпраці батьків, вчителів і адміністрації школи.

1996 року дослідниця разом із послідовниками узагальнила рамкові умови, що включають шість основних типів активностей батьків, що поєднують відносинами партнерства сім’ю, школу та громаду:

  • батьківство: сім’ї мають забезпечувати здоров’я та безпеку дітей, створювати вдома середовище, що заохочує до навчання; школи ж повинні забезпечувати сім’ї навчанням та інформацію, щоб допомогти зрозуміти своїх дітей та сприяти їхньому розвитку.
  • спілкування: школи мають бути підзвітними родинам і надавати їм інформацію про прогрес у школі та успішність учнів; засоби спілкування мають відповідати культурним особливостям батьків, і процес повинен бути двонаправленим;
  • волонтерство: батьки можуть зробити значний внесок у середовище та функції школи; школи можуть отримати максимальну віддачу від цього процесу через створення гнучких графіків, що відповідатимуть таланту і інтересам батьків потребам студентів, вчителів і адміністраторів;
  • навчання вдома: батьки можуть допомагати своїм дітям у діяльності, пов’язаній зі школою, за методичної підтримки вчителів;
  • ухвалення рішень: школи можуть дати батькам значущі ролі в ухваленні рішень у школі та допомогти їм максимально використовувати їх; ця можливість повинна бути відкритою для всіх верств громади, а не тільки для людей, які мають найбільше часу та енергії, щоб витрачати на шкільні справи;
  • співпраця з громадою: школи повинні координувати роботу та ресурси громади, бізнесу, коледжів або університетів, а також інших груп для покращення шкільних програм, сімейних практик і навчання та розвитку студентів; школи можуть допомогти сім’ям отримувати доступ до допоміжних послуг, що надаються іншими установами, такими як охорона здоров’я, культурні заходи, послуги репетиторів та програми післядипломного догляду за дітьми.

Психологи із університету Небраска-Лінкольн у 2000-х запропонували кілька орієнтирів для розрізнення партнерської та традиційної моделей школи.

Партнерська орієнтаціяТрадиційний підхід
Чітке зобов’язання працювати разом, щоб сприяти заохоченню навчальних досягнень дитиниПідкреслюється виключна роль шкіл
Часте спілкування двосторонньої спрямованостіКомунікацію переважно ініціює школа, та є проблемо-центричною
Заохочується культура розмаїття і визнається важливість внеску розмаїття у творення позитивного навчального середовища“Один розмір для всіх” – культурні відмінності, те, що потрібно подолати
Ролі чіткі, означені спільно і з метою підтримкиРолі сепаровані, і є значна дистанція для участі
Цілі для учня/студента визначені спільно і можуть делегуватисяРолі визначені школою, іноді – батьками
Плани спільно-конструйовані зі згодою щодо ролей вчителяОсвітні плани визначені в односторонньому порядку

Керівник освітнього напряму OECD Андреас Шляйхтер у своїй книжці “Найкращий клас у світі: як створити освітню систему 21-го століття” наголошує, що серед молоді, яка відчує, що вони складають частину шкільної громади, набагато більша ймовірність отримати кращі академічні результати й бути більш умотивованими у школі.

Натомість, несприятливі стосунки між учителем і учнем, як видається, підривають впевненість учнів і ведуть до посилення хвилювання. У середньому в різних країнах учні десь на 62% частіше повідомляли про відчуття напруження під час навчання і на 31% частіше – про хвилювання перед тестуванням, якщо їхній вчитель вважає, буцімто вони не такі розумні, як є насправді, – наголошує освітній експерт.

ЯК ПЕДАГОГІКА ПАРТНЕРСТВА ПРАЦЮЄ В РІЗНИХ КРАЇНАХ

Повернімося до смислового поля, в якому існує педагогіка партнерства. Воно сформоване в суспільствах, де тяглість практик тісно пов’язана з культурою солідарності і партнерства. Або й там, де перше виростає з другого.

Такою країною передусім є Швеція. Дослідники Національної агенції вдосконалення шкіл (Agency for School Improvement) узагальнили досвід шведських шкіл і запропонували систему координат, в якій розкриваються різні аспекти партнерства в навчанні. Її утворено осями “індивідуальне – колективне” та “формальні і неформальні (методики та інструменти)”.

В арсеналі формальних практик – індивідуальний план для кожного учня і бесіди, спрямовані на розвиток, зустрічі з батьками, їхню участь у наглядових радах та інформування за допомогою різноманітних цифрових інструментів. Неформальні підходи передбачають діалог, “клімат, що запрошує”, довірливі стосунки (на індивідуальному рівні) та навчальні цикли з батьками, виконання батьками ролі саппортера в навчанні і навіть батьківські вечірки та зустрічі у кав’ярні.

В Австралії Департамент освіти, працевлаштування і трудових відносин розробив Family-School Partnerships Framework. Цей документ – своєрідний путівник для учасників освітнього процесу.

Рамка містить бачення того, як покращити партнерство між австралійськими сім’ями та школами; описує принципи, якими мають керуватися сім’ї та школи в розвитку партнерських відносин тощо.

На практиці це включає:

  1. сімейно-шкільні ініціативні групи для планування, організації, впровадження та оцінки партнерства;
  2. шкільні політики та процедури, що дають змогу чітко визначати та застосовувати принципи та практики ефективного партнерства;
  3. мережі підтримки шкільних спільнот, на основі яких відбувається обмін ідеями та найкращими практиками;
  4. періодичне звітування школи перед громадою.

З 1990-х батьки якраз дуже залучені в те, що стосується матеріально-технічної кондиції шкіл і фізичного комфорту учнів, організації урочистостей тощо. Проте чи завжди така залученість обертається партнерством?. Фото: автор – oksun70, Depositphotos

В Іспанії тема партнерства у школі – частина державних політик з початку 1990-х. Особливу увагу тут приділяють навчальним програмам, спрямованим на підготовку до продуктивної взаємодії усіх сторін партнерства. Зокрема, на базі Університету Овідео (Oviedo University, Spain) регулярно проводять відповідні семінари. Action-Training Seminar – програми, адаптовані для директорів та педагогів як державних, так і приватних шкіл та навіть дитячих садочків.

Оглядаючи досвід педагогіки партнерства у своїй країні, Ракель-Амая Мартінес Гонсалес зауважує, що багато батьків не виявляють зацікавленості в ухваленні рішень щодо шкільних політик, але вони дійсно зацікавлені навчитися ефективніше спілкуватися зі своїми дітьми та сприяти їхньому розвитку.

Відповідно, дизайнуються програми для батьків з врахуванням їхніх предметних потреб і запитів, для чого проводяться опитування. Мартінес Гонсалес наводить приклад оформлення результатів однієї із сесій щодо потреб батьків:

Занепокоєння щодо виховання дітейОчікування від участі у навчальній програміПричини для участі в програмі
  • Здатність сина належно розібратися у ситуації
  • Втрата інтересу до навчання
  • Як вони проводять час із друзями і чи не вживають наркотики?
Бажання мати кращі відносини із сином-підлітком і допомагати йому в коректний спосібТому, що він переживає складний вік, і я маю сумнів щодо майбутнього і чи все я зможу зробити в належний спосіб
  • Дочці не подобається навчання, і вона не докладає жодних зусиль у житті. Вона завжди хоче мати “останнє слово”
  • Турбують її друзі
Прагнення допомогти моїй дочці навчитися правильно поводитися в різних життєвих ситуаціяхНавчитися розуміти свою дитину

Для того, що ми називаємо педагогікою партнерства, в англомовних джерелах найчастіше використовується поняття Family-School Partnership. Тобто партнерство школи і родини.

Натомість, якщо заґуґлити Pedagogy of Partnership, то перше, що видає пошуковик – посилання на сайт американської організації Hadar, покликаної посилювати спроможність єврейських культурно-релігійних спільнот, які розвиваються як егалітарні. Педагогіку партнерства тут розкрито як інноваційний педагогічний метод, покликаний формувати здатність людей брати участь у діалозі, підтримувати цілісність власної особистості тощо.

Українська модель, закладена у НУШ, у цьому контексті структурно близька до шведської.


    У початковий період навчання дитини у першому класі важливе значення має успішність адаптаційного періоду. Створення сприятливого середовища для адаптації дитини до систематичного навчання забезпечуватиме їй подальший розвиток, успішне навчання та виховання. Основною новацією у діяльності 1-ого класу є структурування змісту початкової освіти. Дидактичний зміст процесу інтеграції полягає у взаємозв’язку змісту, методів і форм роботи. Відповідно інтеграцію навчального матеріалу з різних навчальних предметів здійснюю навколо певного об’єкту чи явища довкілля або навколо розв’язання проблеми міжпредметного характеру, чи для створення творчого продукту. Перші тижні навчання в 1-му класі - важливий етап для створення в класній спільноті атмосфери прийняття, довіри, взаємозацікавленості, бажання слухати одне одного, висловлюватися. На цьому етапі закладаються основи для усної взаємодії учителя з учнями та учнів між собою. Саме тому багато уваги в перший місяць приділяла знайомству, коротким розповідям про власні захоплення, улюблені ігри . Формування умінь читати і писати відбувається на уроках української мови. Проводимо «ранкове коло», інтерактивні заняття у парах та групах на умовах співпраці (кооперативне навчання), «щоденні п’ять», рефлексія та самооцінювання . Значну частину з них проводимо за межами класної кімнати - на свіжому повітрі, у русі. Важливо створити надійну основу для перетворення першого місяця періоду адаптації учнів, для пізнання нового для себе, опанування новим довкіллям, створення учнівської спільноти. Приділяю увагу груповій, ігровій, проектній та дослідницькій діяльності. Використовую мобільні робочі місця, які можна легко трансформувати для групової роботи. У плануванні і дизайні освітнього середовища орієнтувалася на розвиток дитини і мотивації її до навчання. Освітнє середовище - безпечне місце, де діти відчувають себе захищеними та в безпеці. В освітньому середовищі Нової української школи є баланс між навчальними видами діяльності, ініційованим вчителем, та видами діяльності, ініційованими самими дітьми. Таке середовище забезпечує можливості дітям робити власний вибір, можливості для розвитку нових та удосконалення наявних практичних навичок, отримання нових знань, розвитку свого позитивного ставлення до інших. Освітнє середовище створили спільно, разом з дітьми. Особливу увагу приділяю збереженню та зміцненню фізичного здоров’я учнів, їх моральному та громадянському вихованню. Із цією метою організовую співпрацю з батьками, психологом, учителями-предметниками. Результатами такої співпраці є: краще вивчення індивідуальних можливостей та стану здоров’я кожного першокласника; здійснення особистісно орієнтованого навчання та виховання; впровадження здоров’язберігаючих технологій освітнього процесу.

5 мультфільмів, які допоможуть запобігти булінгу серед дітей


0
53184

Пропонуємо чудову добірку змістовних мультфільмів від Освітнього проекту “На урок”про події з життя тих, хто відрізняється від більшості у спільноті, їхній емоційний стан та способи вирішення конфліктних ситуацій.

Чому одні нетерпимі до інших? Чому той, хто відрізняється від оточуючих, частіше залишається на самоті та стає об’єктом насмішок, а іноді – й проявів колективного цькування? В українському суспільстві зараз багато говорять про толерантність. Водночас найпоширенішими проблемами у колективах є булінг та мобінг. Чи можна запобігти виникненню цих явищ?

За даними численних досліджень, на вміння знаходити спільну мову з оточуючими впливає розвинутість емоційного інтелекту і, зокрема, емпатії – здатності розуміти емоційні стани іншої людини, бачити світ «її очима» та скеровувати власну поведінку відповідно до цього.

Розвиток цих навичок дозволить навчити школярів більш терпимо ставитись один до одного та попередити виникнення булінгу. Як саме можна розвинути ці здібності? Допоможуть у цьому спеціальні вправи та перегляд відповідних тематичних мультфільмів з обов’язковим сумісним обговоренням.

Мультфільм «Жив собі чорний кіт»
Мультфільм про те, як живеться чорному коту. Через людські забобони з ним ніхто не спілкується, тому він опинився у повній ізоляції. Всьому причина – чорний колір його шерсті.

Що відчуває кошеня, наскільки йому сумно і самотньо? Про це ніхто навіть не замислюється. Щоб не мати клопіту, всі його намагаються обійти десятою дорогою. Однак варто котові забруднитися у білу фарбу – ставлення до нього вмить змінюється.


Анімацію створено на студії «Укранімафільм» у 2006 році, режисер – Юрій Марченко.

Перегляньте цей мультфільм з учнями та проаналізуйте, чи справедливе було ставлення інших до кошеняти? Чи розумно будувати відносини з оточуючими, ґрунтуючись на їхніх вроджених особливостях чи зовнішності?

Мультфільм «Про пташок»
Історія про зграю горобчиків, які спілкуються між собою, сидячи на дротах. До них прилетіла доброзичлива чуднувата пташка, зовсім не схожа на них, тому горобці не прийняли її до гурту, хоча вона цього хотіла.

Щоб позбутися настирної гості, спільнота горобців спочатку її ігнорує. Потім закльовує, намагаючися зігнати зі спільного дроту, не розуміючи, які саме наслідки це може мати для них самих.


Анімацію створено компанією Pixar у 2000 році. У 2002 році мультфільм було відзначено премією «Оскар» у номінації «Найкращий анімаційний короткометражний фільм».

Цей мультфільм демонструє, що будь-які конфлікти впливають на кожного, незалежно від того, гурт це чи одна особа.

Мультфільм «Вірте у любов, вірте у Різдво»
Це історія про їжачка на ім’я Генріх, який уперше прийшов до нового класу. Він би з радістю подружився з однолітками, однак спілкуватися і гратися йому заважають колючки, через які він і сам страждає.

Минає час, і напередодні Різдва Генріх помічає, що однолітки шепочуться і сміються за його спиною. Коли засмучений їжачок виходить на шкільне подвір’я, його чекає несподіванка – подарунок від однокласників, завдяки якому вони зможуть дружити і гратися!


Анімацію створено у 2018 році австрійською компанією Jung von Matt/DONAU на замовлення Erste Group.

Подивіться цей зворушливий мультфільм з учнями та поясніть, що абсолютно з кожним можна знайти спільну мову, якими різними, на перший погляд, ви б не були.

Мультфільм «Курка, яка несла всяку всячину»
Це історія про курку, яка мріяла про діточок, і одного разу вона знесла 7 яєць, з яких вилупилося 6 курчаток і один… маленький екскаваторчик.

На відміну від чорного кота, не зважаючи на те, що екскаваторчик був не такий, як курчата, батьки його любили і ставились до нього, як і до інших.


Анімацію створено на студії «Укранімафільм» у 2006 році, режисер – Марія Медвідь.

Перегляньте цей мультфільм разом зі школярами. Поясніть учням, що всі люди різні, однак кожному важливо відчувати себе частиною чогось більшого, ніж він є сам – членом родини, частиною певної спільноти тощо. Однак варто пам’ятати, що відчути себе насправді щасливим можна лише серед тих, хто дійсно схожий на тебе – за вподобаннями чи світосприйняттям.

Мультфільм-казка «Гидке каченя»
«Гидке каченя» – всесвітньо відома казка данського письменника Ганса Крістіана Андерсена. Вперше вона була опублікована у 1843 році.

Це історія про маленьке лебеденя, яке з незрозумілих причин потрапило до родини качок. Тільки-но вилупившись із яйця, воно отримало прізвисько Гидке каченя за свою непоказну зовнішність, відмінну від «родичів».


Відеоверсію казки створено командою українського проекту «Світ казок» у 2016 році.

Ця казка допоможе пояснити учням молодшого шкільного віку те, що за непоказною зовнішністю насправді може ховатися яскрава непересічна особистість.

                              Формувальне оцінювання

Ціннісні орієнтири НУШ, нові державні стандарти освіти вимагають нових підходів не лише до організації навчального процесу, але й до оцінювання навчальних досягнень учнів.

Державний стандарт початкової освіти, методичні рекомендації Міністерства освіти й науки України щодо оцінювання в початкових класах НУШ, Закон України “Про повну загальну середню освіту” визначають формувальне оцінювання серед основних різновидів оцінювання.

Міжнародні експерти також послідовно наголошують саме на формувальному оцінюванні як ефективній стратегії підвищення рівня навчальних досягнень учнів. Дедалі більше уваги цьому оцінюванню приділяють і деякі українські науковці та вчителі-практики. Вони, спираючись на власний і міжнародний досвіди, намагаються своєю працею якісно змінити підходи до оцінювання в Україні, аби воно сприяло поліпшенню якості освіти та реалізації ціннісних орієнтирів НУШ.

Отже, чому формувальне оцінювання все частіше з’являється у фокусі уваги освітян і чому його послідовне впровадження важливе для підвищення рівня навчальних досягнень учнів? Іншими словами, чому оцінка – це більше не про “батіг і пряник”?

ФОРМУВАЛЬНЕ – НЕФОРМАЛЬНЕ

Формувальне оцінювання – це оцінювання під час навчання і “для навчання” (англ. – “assessment for learning“). “Формувальне” (англ. – “formative“) – тому що, на відміну від підсумкового, має на меті формування (або форматування) навчального процесу з урахуванням навчальних потреб кожного учня задля більш ефективного формування необхідних знань, умінь та ставлень.

Водночас, значення слова “оцінювання” не обмежується виставленням оцінки. Це послідовна змістовна взаємодія між учнем, учителем і батьками щодо навчальних досягнень учня на підставі всім зрозумілих цілей і критеріїв.

Аби оцінювання стало формувальним, система прийомів, що вчитель застосовує під час навчання, має ґрунтуватися на певних ціннісних орієнтирах. Зокрема, для успішного застосування формувального оцінювання навчальний процес має бути організований у такий спосіб, щоби спонукати кожного учня бути активним його учасником, а не пасивним “отримувачем” знань і оцінок. Має бути створена така атмосфера навчання, за якої учні не бояться “йти на ризик” – ставити запитання, робити помилки й показувати, чого вони ще не вміють або не знають.

Формувальне оцінювання як “оцінювання для навчання” складається з певних елементів, серед яких насамперед:

  • вироблення зрозумілих учням цілей на певний період навчання;
  • надання й отримання учнями конструктивного зворотного зв’язку щодо їхніх навчальних досягнень відповідно до визначених цілей;
  • коригування вчителем навчального процесу відповідно до результатів і навчального поступу учнів.

Результат формувального оцінювання для учнів – усвідомлення ними відповідей на три важливі запитання:

  1. яка моя ціль у вивченні цього предмета або курсу на цьому етапі навчання – які саме знання й уміння я маю опанувати і для чого, як саме вони будуть оцінюватися в підсумку?
  2. де я зараз на шляху досягнення цієї цілі – що саме мені вдається добре, а над чим потрібно попрацювати?
  3. яке в мене наступне завдання на цьому шляху?

Чи є формувальне оцінювання абсолютно новою концепцією для української педагогічної практики? Не зовсім.

Хоча термін раніше не був закріплений законодавчо, багато хто наголошують, що окремі прийоми вчителі застосовували давно. Прикладами таких прийомів можуть бути диференційовані завдання з орієнтацією на навчальні потреби учнів, техніки самооцінювання та взаємооцінювання, письмовий або усний зворотний зв’язок щодо індивідуальних успіхів і невдач тощо.

Цей факт є вдалим підґрунтям для подальшого розвитку та послідовного поширення практик формувального оцінювання з урахуванням напрацювань світової педагогічної спільноти.

Проте важливо враховувати й те, що формувальне оцінювання як стратегія підвищення рівня навчальних досягнень і покращення якості освіти – це не про застосування того чи іншого окремого прийому або інструменту. Формувальне оцінювання не може здійснюватися вибірково й не обмежується заповненням учителем тих чи інших форм. Ба більше, без постійного активного залучення учнів до оцінювання, за відсутності будь-якого із зазначених вище першочергових елементів, формувальне оцінювання може швидко перетворитися на формальне.

Формувальне оцінювання вимагає системності, має бути вбудоване в повсякденне шкільне життя. Це потребує новітніх підходів до організації навчального процесу й послідовної побудови нової культури оцінювання – у центрі яких учень / учениця та їхні індивідуальні потреби пізнання.

У ЧОМУ ЦІННІСТЬ ФОРМУВАЛЬНОГО ОЦІНЮВАННЯ

Формувальне оцінювання є однією з найефективніших досліджених стратегій підвищення рівня навчальних досягнень учнів за висновками міжнародних науковців та експертів, зокрема, Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР).

На системному рівні послідовне впровадження й застосування формувального оцінювання сприяє рівному доступу до якісної освіти, оскільки допомагає учням, незалежно від їхнього соціально-економічного статусу, досягати кращих результатів навчання. Цей різновид оцінювання розвиває в учнів уміння вчитися, а отже – сприяє реалізації ціннісного орієнтиру щодо навчання протягом життя. Учителі, які застосовують техніки формувального оцінювання, виявляються краще підготовленими до індивідуалізації навчання відповідно до потреб учнів.

Зворотний зв’язок – обмін інформацією між учнем і вчителем або між учнями щодо їхніх навчальних досягнень у межах визначених цілей і очікуваних результатів – має значний вплив на ефективність навчального процесу. Це доводять численні міжнародні наукові дослідження. За результатами аналізу британської організації Education Endowment Foundation (EEF), учні, чиє навчання супроводжується наданням і отриманням змістовного зворотного зв’язку, у середньому на 8 місяців випереджають у своєму навчальному поступі учнів, які такого зворотного зв’язку не отримують.

Крім того, формувальне оцінювання сприяє розвитку в учнів метакогнітивних навичок, тобто вміння планувати, регулювати, аналізувати власну навчальну діяльність, визначати причини труднощів та можливі шляхи їхнього подолання, що, зі свого боку, розвиває внутрішню мотивацію. Це стає можливим, зокрема, завдяки концентрації уваги на процесі та цілях навчання, орієнтації на результат, застосуванню технік самооцінювання і взаємооцінювання. За даними EEF, розвиток школярами метакогнітивних навичок і навичок саморегуляції дає їм можливість досягти результатів навчання, що в середньому на 7 місяців випереджають навчальний поступ інших учнів.

Отже, цінність формувального оцінювання в тому, що воно підвищує мотивацію, розвиває вміння вчитися та допомагає учням досягати кращих результатів навчання.




 Батьківські збори  «Булінг, мобінг в дитячому середовищі»

        Мета: формування нетерпимостіі до проявів насилля,  розвиток навичок надання і отримання допомоги.

                                                 Булінг у дитячому середовищі

На сьогодні у світі залишається критичною проблема фізичного і морального насильства.  Насильство в сім’ї, цькування в школі, агресія в соціальних мережах – теми, які люди воліють оминати під час розмови за філіжанкою кави. Утім, проблема від цього аж ніяк не зменшується. Сотні мільйонів дітей та молодих людей у кожному куточку планети страждають від його проявів з боку інших людей – сторонніх і навіть рідних. Невтішні наслідки насильства в суспільстві вже зараз дають про себе знати. Тому ми повинні не тільки говорити про цю проблему, а й разом шукати шляхи її вирішення.

На сьогоднішній день одним й найпоширеніших проявів насильства серед дитячої та молодіжної аудиторії є булінг. Образливі прізвиська, глузування, піддражнювання, підніжки, стусани з боку одного або групи дітей щодо однокласника чи однокласниці – це ознаки нездорових стосунків, які можуть призвести до цькування — регулярного, повторюваного день у день знущання.

1.     Визначення поняття «булінг»

Такий вид насильства дістав назву булінг. Булінг - тривалий процес свідомого жорстокого ставлення, агресивної поведінки, щоб заподіяти шкоду, викликати страх, тривогу або ж створити негативне середовище для людини.

Основною ознакою булінґу є довготривале «відторгнення» дитини її соціальним оточенням. Якщо мова йде про навчальний заклад, то в цьому випадку булінг найчастіше відбувається в місцях, де контроль з боку дорослих менший або взагалі його нема. Це може бути шкільний двір, сходи, коридори, вбиральні, роздягальні, спортивні майданчики. Часто дитина може піддаватися знущанням і поза територією школи, кривдники можуть перестріти її на шляху до дому. Навіть удома жертву булінґу можуть продовжувати цькувати, надсилаючи образливі повідомлення на телефон або через соціальні мережі.

2.     Статистичні дані

За даними різних досліджень, майже кожен четвертий учень в Україні так чи інакше зазнавав булінґу в школі, потерпав від принижень і глузувань. Статистичні дані свідчать:

24% українських школярів вважають себе жертвами булінгу;

67% дітей стикалися з булінгом за останні 2-3 місяці;

40% жертв ні з ким не діляться проблемою, навіть з батьками; 

44% жертв булінгу ігнорували проблему, оскільки боялися за себе;

26%  батьків вважають своїх дітей жертвами булінґу.

3.     Жертви й ініціатори булінгу

Практично в кожному класі є учні, які стають об’єктами глузувань та знущань, а також агресори, які є ініціаторами булінґу.

Найчастіше цькування ініціюють надміру агресивні діти, які люблять бути «головними». Їх не турбують почуття і переживання інших людей, вони прагнуть бути в центрі уваги, контролювати все навколо. Принижуючи інших, вони підвищують власну значущість. Нерідко це відбувається через глибокі психологічні комплекси кривдників. Можливо, вони самі переживали приниження або копіюють ті агресивні й образливі моделі поведінки, які є у їхніх сім'ях.

Зазвичай об'єктом знущань (жертвою) булінґу вибирають тих, у кого є дещо відмінне від однолітків. Відмінність може бути будь-якою, наприклад, діти можуть мати фізичні вади – носять окуляри, погано чують, мають порушення опорно- рухового апарату, фізично слабкі;

особливості поведінки – замкнуті чи імпульсивні, невпевнені, тривожні;

особливості зовнішності – руде волосся, веснянки, відстовбурчені вуха, незвичну форму голови, надмірну худорлявість чи повноту;

недостатньо розвинені соціальні навички: часто не мають жодного близького друга, краще спілкуються з дорослими ніж з однолітками;

страх перед школою: неуспішність у навчанні часто формує у дітей негативне ставлення до школи, страх відвідування певних предметів, що сприймається навколишніми як підвищена тривожність, невпевненість, провокуючи агресію;

відсутність досвіду життя в колективі (так звані «домашні» діти);

деякі захворювання: заїкання, дислалія (порушення мовлення), дисграфія (порушення письма), дислексія (порушення читання);

знижений рівень інтелекту, труднощі у навчанні;

високий інтелект, обдарованість, видатні досягнення;

слабо розвинені гігієнічні навички (неохайні, носять брудні речі, мають неприємний запах).

4.     Форми та види булінґу

Людину, яку вибрали жертвою і яка не може постояти за себе, намагаються принизити, залякати, ізолювати від інших різними способами. Найпоширеніші форми булінгу:

словесні образи, глузування, обзивання, погрози;

образливі жести або дії, наприклад, плювки;

залякування за допомогою слів, загрозливих інтонацій, щоб змусити жертву щось зробити чи не зробити;

ігнорування, відмова від спілкування, виключення із гри, бойкот;

вимагання грошей, їжі, речей, умисного пошкодження особистого майна жертви;

фізичне насилля (удари, щипки, штовхання, підніжки, викручування рук, будь-які інші дії, які заподіюють біль і навіть тілесні ушкодження);

приниження за допомогою мобільних телефонів та інтернету (СМС-повідомлення, електронні листи, образливі репліки і коментарі у чатах і т.д.), поширення чуток і пліток.

Види булінґу можна об’єднати у групи словесного (вербального), фізичного, соціального (емоційного) й електронного (кібербулінґ) знущання, які часто поєднуються для більш сильного впливу.

70 % знущань відбуваються словесно: принизливі обзивання, глузування, жорстока критика, висміювання та ін. На жаль, кривдник часто залишається непоміченим і непокараним, однак образи безслідно не зникають для «об’єкта» приниження.

Фізичне насильство найбільш помітне, однак становить менше третини випадків булінґу (нанесення ударів, штовхання, підніжки, пошкодження або крадіжка особистих речей жертви та ін.).

Найскладніше зовні помітити соціальне знущання — систематичне приниження почуття гідності потерпілого через ігнорування, ізоляцію, уникання, виключення.

Нині набирає обертів кібербулінґ. Це приниження за допомогою мобільних телефонів, інтернету. Діти реєструються в соціальних мережах, створюють сайти, де можуть вільно спілкуватися, ображаючи інших, поширювати плітки, особисті фотографії або зроблені в роздягальнях чи вбиральнях.

5.     Наслідки шкільного насилля

Жертви булінґу переживають важкі емоції – почуття приниження і сором, страх, розпач і злість. Булінг вкрай негативно впливає на соціалізацію жертви, спричиняючи:

неадекватне сприймання себе – занижену самооцінку, комплекс неповноцінності, беззахисність;

негативне сприймання однолітків – відсторонення від спілкування, самотність, часті прогули у школі;

неадекватне сприймання реальності – підвищену тривожність, різноманітні фобії, неврози;

девіантну поведінку – схильність до правопорушень, суїцидальні наміри, формування алкогольної, тютюнової чи наркотичної залежності.

6.     Протидія насиллю в навчальному закладі

У школі вирішальна роль у боротьбі з булінґом належить учителям. Проте впоратися з цією проблемою вони можуть тільки за підтримки керівництва школи, батьків, представників органів влади та громадських організацій.

Усі члени шкільної спільноти мають дійти єдиної думки, що насильство, цькування, дискримінація за будь-якою ознакою, сексуальні домагання і нетерпимість у школі є неприйнятними.

Робота щодо  протидії насиллю у навчальному закладі  повинна проводиться в поетапному порядку. Перший етап -  організація ефективної роботи класовода щодо запобігання булінгу і, в першу чергу, виявлення його випадків у класному колективі. Другий етап – здійснення заходів, спрямованих безпосередньо проти булінгу.

Отже, робота з подоланню булінгу складається з:

·        профілактичної роботи з учнями;

·        роботи з батьками;

·        надання спеціальної допомоги учасникам булінгу.

Щодо профілактики цього негативного явища, то вона виражається в різних формах: анкетуванні, опитуванні, прямому або опосередкованому зборі відповідної інформації щодо проявів булінгу у шкільному середовищі.

На сьогоднішній день гімназія не стоїть осторонь даної проблеми. Педагогічний колектив веде активну роботу щодо профілактики насилля

Учні нашої школи знають, що в разі виникнення ситуації, повязаної з будь-яким видом насильства, вони мають неодмінно звертатися по допомогу до дорослих — учителів і батьків. Допомога дорослих дуже потрібна в будь-якому віці, особливо якщо дії кривдників можуть завдати серйозної шкоди фізичному та психічному здоров'ю. Але все ж таки в більшості випадків дитина намагається приховати факт насилля. Як бути в цій ситуації ? Відповідь на це питання можна отримати ось із цього відеоролика.

7.     Як реагувати на цькування. Поради батькам

Дізнавшись, що ваша дитина є жертвою булінгу, ні в якому разі не залишайте ситуацію без уваги.  В першу чергу необхідно заспокоїтись і лише після цього почати розмову з дитиною.

Дайте зрозуміти синові чи доньці, що ви завжди готові прийти їй на допомогу. Запевніть свою дитину, що дана ситуація склалася не з її вини. Обов’язково з’ясуйте всі обставини. Але в жодному разі  не тисніть на дитину.

Запропонуйте їй подумати, які дії допоможуть дитині почуватися у більшій безпеці. Якщо дитина вирішить проблему   самостійно, батькам слід звернутися до класовода, а в разі його неспроможності владнати ситуацію, - до адміністрації школи.

І головне, пам’ятайте, що ситуації фізичного насилля потребують негайного втручання з боку батьків. І ваша мета – припинити насильство, а не покарати винних.


Захист прав дитини в Україні

1079264613 w640 h640 sad16 95h66

Кожен член суспільства має права. Оскільки дитина є повноцінним членом суспільства, вона також має свої права, деякі особливості реалізації яких обумовлені виключно тим фактом, що її фізична та розумова незрілість потребує спеціальної охорони і піклування, включаючи належний правовий захист. Україна у 1991 році приєдналася до Конвенції про права дитини, яка була прийнята 20 листопада 1989 року і таким чином взяла на себе зобов’язання впроваджувати на національному рівні забезпечення та захист прав дитини.

Про те, які права має дитина консультують фахівці Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги .

Права дитини за законодавством України визначені низкою нормативно-правових актів, які спрямовані на забезпечення, реалізацію та захист прав дитини у нашому суспільстві.

У першу чергу слід зупинитися на Конвенції ООН про права дитини, яка містить повний перелік прав дитини: на життя, на ім’я, на набуття громадянства, на піклування з боку батьків, на збереження своєї індивідуальності, право бути заслуханою у ході будь-якого розгляду, що стосується дитини; право на свободу совісті та релігії; право на особисте та сімейне життя; недоторканість житла; таємницю кореспонденції; право користуватися найдосконалішими послугами системи охорони здоров’я; благами соціального забезпечення; на рівень життя, необхідний для її розвитку; на освіту; на відпочинок; на особливий захист: від викрадень та продажу, від фізичних форм експлуатації, фізичного та психічного насильства, участі у військових діях; право на вжиття державою всіх необхідних заходів що до сприяння фізичному та психічному відновленню та соціальній інтеграції дитини, яка стала жертвою зловживань або злочину.

Конституція України визначає, що сім’я, дитинство, материнство і батьківство охороняються державою. Діти рівні у своїх правах незалежно від походження, а також від того, народжені вони у шлюбі чи поза ним. Будь-яке насильство над дитиною та її експлуатація переслідуються за законом.

Основним законом у нашій державі, який захищає права та інтереси дитини є Закон України «Про охорону дитинства», який визначає, що дитина – це особа віком до 18 років (повноліття), якщо згідно з законом, застосовуваним до неї, вона не набуває прав повнолітньої раніше.

Одним із основоположних прав дітей є право на освіту, яке передбачає, що кожен має право на освіту, метою якої є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству, збагачення на цій основі інтелектуального, економічного, творчого, культурного потенціалу Українського народу, підвищення освітнього рівня громадян задля забезпечення сталого розвитку України та її європейського вибору.

Право особи на освіту може реалізовуватися шляхом її здобуття на різних рівнях освіти, у різних формах і різних видів, у тому числі шляхом здобуття дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової перед вищої, вищої освіти та освіти дорослих.

Сім’я є первинним та основним осередком суспільства. Для дитини сімя є природним середовищем для фізичного, духовного, інтелектуального, культурного, соціального розвитку, її матеріального забезпечення і несе відповідальність за створення належних умов для цього. Кожна дитина має право на проживання в сім’ї разом з батьками або в сім’ї одного з них та на піклування батьків. Батько і мати мають рівні права та обов’язки щодо своїх дітей. Слід зазначити, що мати, батько мають рівні права та обов’язки щодо дитини, незалежно від того, чи перебували вони у шлюбі між собою. Розірвання шлюбу між батьками, проживання їх окремо від дитини не впливає на обсяг їхніх прав і не звільняє від обов’язків щодо дитини. Батьки зобов’язані утримувати дитину до досягнення нею повноліття.

Ще одним із прикладів захисту прав дитини з боку держави є те, що протягом 2017-2018 року були внесені зміни до законодавства, що стосуються стягнення аліментів. Відтак починаючи з 08 липня 2017 рокумінімальний розмір аліментів на одну дитину зріс з 30% до 50% прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку. Крім того, аліменти є власністю дитини, а той з батьків, на ім’я кого вони виплачуються, розпоряджається аліментами виключно за цільовим призначенням в інтересах дитини.

28 серпня 2018 року набрали чинності зміни, що стосуються удосконалення норми щодо виїзду за кордон дитини, яка проживає в неповній родині. Відтепер, той з батьків, який проживає з дитиною, може самостійно вирішувати питання тимчасового виїзду дитини за кордон за наявності заборгованості зі сплати аліментів іншого з батьків більше 4 місяців. При цьому зміни передбачають можливість виїзду дитини за кордон строком до 1 місяця з тим із батьків, з ким проживає дитина, не лише на лікування, навчання і відпочинок, але й з метою її участі в дитячих змаганнях, фестивалях, учнівських олімпіадах та конкурсах за кордоном, у тому числі в складі організованої групи дітей.

Законом України «Про охорону дитинства» передбачено право на захист від усіх форм насильства. Кожній дитині гарантується право на свободу, особисту недоторканність та захист гідності. Дисципліна і порядок у сім’ї, навчальних та інших дитячих закладах мають забезпечуватися на принципах, що ґрунтуються на взаємоповазі, справедливості і виключають приниження честі та гідності дитини.

Так, 07 січня 2018 року набрав чинності Закон України «Про запобігання та протидію домашньому насильству», яким передбачається впровадження комплексного підходу до боротьбі з домашнім насильством, суттєве доповнення існуючих інструментів такої боротьби, введення нових визначень термінів, та інших норм, спрямованих на покращення захисту потерпілих від домашнього насильства. Із прийняттям вищезазначеного Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству» в Україні нарешті криміналізоване поняття «домашнього насильства». Відповідно до норм Кримінального кодексу України, домашнє насильство, тобто умисне систематичне вчинення фізичного, психологічного або економічного насильства щодо подружжя чи колишнього подружжя або іншої особи, з якою винний перебуває (перебував) у сімейних або близьких відносинах, що призводить до фізичних або психологічних страждань, розладів здоров’я, втрати працездатності, емоційної залежності або погіршення якості життя потерпілої особи карається громадськими роботами на строк від 150 до 240 годин, або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до п’яти років, або позбавленням волі на строк до двох років.

Крім того, передбачено заборонний припис, що дозволить забезпечити безпеку жертвам домашнього насильства. Терміновий заборонний припис виноситься кривднику уповноваженими підрозділами органів Національної поліції України у разі існування безпосередньої загрози життю чи здоров’ю постраждалої особи з метою негайного припинення домашнього насильства, недопущення його продовження чи повторного вчинення. Терміновий заборонний припис може містити такі заходи: зобов’язання залишити місце проживання (перебування) постраждалої особи; заборона на вхід та перебування в місці проживання (перебування) постраждалої особи; заборона в будь-який спосіб контактувати з постраждалою особою. Під час вирішення питання про винесення термінового заборонного припису пріоритет надається безпеці постраждалої особи. Зазначена вимога поширюється також на місце спільного проживання (перебування) постраждалої особи та кривдника незалежно від їхніх майнових прав на відповідне житлове приміщення. Терміновий заборонний припис виноситься строком до 10 діб.

Даним Законом також розширено доступ до безоплатної вторинної правової допомоги для осіб, які постраждали від домашнього насильства або насильства за ознакою статі, а також – для дітей. Тобто відтепер дані категорії осіб отримали право на безоплатну вторинну правову допомогу, що полягає в отриманні захисту, представництва інтересів у судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами; складення документів процесуального характеру. Її надають юристи центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги (далі – центри), або бюро правової допомоги, а також адвокати, які співпрацюють із центрами. Послуги юристів та адвокатів оплачує держава.

Додатково повідомляємо, що за допомогою та додатковою інформацією з питань захисту прав дитини звертатись до наступних інституцій:

– Уповноважений Президента України з прав дитини 11220, м. Київ, вул. Банкова, 11. Email: children@apu.gov.ua

 

             6 БАЗОВИХ ЦІННОСТЕЙ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ

Шість базових цінностей Європейського Союзу. 

Урядова кампанія EUКраїна розповідає про 6 базових європейських цінностей, розкриває практичний зміст євроінтеграції і ті переваги та можливості, які з’являються в житті українців завдяки інтеграції нашої країни до ЄС.

Кампанія EUКраїна здійснюється за підтримки Представництва Європейського Союзу в Україні.

1. Верховенство права.

Мірилом демократії є закон. Ухвалений в інтересах громадян, один для всіх і безпристрасний.

Коли в демократичній державі закон починає свою роботу, він не зважає на те, скільки в тебе грошей. Який твій соціальний статус. Чи працює твій кум в поліції (прокуратурі, податковій, уряді…). Правосуддя має бути однаковим для усіх.

В Україні довгий час були проблеми зі справедливістю. Всі ніби були рівні – але дехто був «рівнішим». Гроші та посада часто «рішали» питання з законом.

Але і наша держава поступово змінюється на краще. Повільніше, ніж хотілося б, долаючи шалений опір старої системи, але ми реформуємо суди, поліцію, прокуратуру. Посилюємо антикорупційні органи.

Це відбувається зокрема завдяки європейській інтеграції. Адже Європейський Союз, в якому ми бачимо майбутнє України, базований на верховенстві права. На неупередженому правосудді. На єдиних для всіх правилах. І тому верховенство права є однією з 6 базових цінностей ЄС.

За ініціативи Віцепрем’єр-міністерки з європейської та євроатлантичної інтеграції України і за підтримки

European Union in Ukraine

ми починаємо інформаційну кампанію EUКраїна, яка простими словами розповість про те, як євроінтеграція змінює на краще життя українців. Як закон стає одним для всіх, і як верховенство права перетворюється на норму нашого життя.

Право і закон – не тільки про суди чи правоохоронну систему. Право і закон – це в першу чергу про світогляд. Про те, наскільки ми самі готові слідувати єдиним для всіх правилам. Щоб наступного разу в заторі не виникла спокуса об'їхати його смугою громадського транспорту. Можливо, це не спрацює з першого разу. Але врешті-решт, коли всі почнуть робити так само, закон почне працювати. Для всіх. Від малих справ і до великих.

2. Рівність.

«Усі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах». 

Ми настільки звикли до цього твердження з Конституції України, що часто сприймаємо його як білий шум. Так, в нашій країні, на щастя, не зустрінеш табличок типу «Кріпакам вхід заборонено!» або «Місця тільки для білих». Але хіба рівність лише про це?

Середня зарплатня жінки в Україні на 30% менша ніж чоловіка – спеціаліста такого ж рівня.

В нашій країні живуть люди, які роками не виходили на вулицю. Просто тому, що в їхніх будинках відсутні пандуси чи спеціальні ліфти для людей з обмеженими можливостями. І якщо в тебе є інвалідність, яка змушує пересуватися на візку – то в більшості випадків ти опинишся затиснутим в межах квартири, не маючи фізичної змоги подолати сходинки вниз і вгору.

Зрештою, коли чиновник натякає на «подяку за сприяння» - це теж порушення рівності, адже державні послуги мають надаватися без жодних додаткових «подяк».

Справжня рівність усуває будь-яку дискримінацію, за будь-якою ознакою. Саме на цій умові будуються цивілізовані суспільства, де створюються належні умови для всіх. І саме тому рівність є однією з 6 базових цінностей Європейського Союзу.

Коли в кафе ви бачите окрему вбиральню для людей з інвалідністю; коли сексистські жарти в колективі перестають сприйматися як належне; коли замість того, щоб погоджуватися давати хабар ви повідомляєте про порушення з боку представників влади – це все є ствердженням рівності. Тим, що робить нашу країну цивілізованою, робить нас європейцями.

3. Повага до людської гідності.

Студентів побив "Беркут"», - сказала йому дружина зранку крізь сльози. – Що будемо робити?». «Поїду на Михайлівську», - відповів він. На площі в центрі Києва збиралося стихійне віче, яке згодом отримає назву Революція Гідності або Євромайдан.

В українців – як і в будь-якої іншої нації – є свої особливі риси. Ми терплячі, іноді аж занадто. Але обурюємося, коли хтось зазіхає на нашу гідність. І це, можливо, найбільш європейська риса нашого національного характеру.

Саме з відчуття власної гідності народжується демократія і верховенство права, рівність і свобода. І саме тому повага до людської гідності стоїть першою серед базових європейських цінностей. Першою серед рівних.

Гідність має багато вимірів. Це не лише відсіч знахабнілому диктатору. Це також медична реформа, щоб українці отримували належну медичну допомогу. Це електронні державні послуги, щоб не доводилося стояти в чергах. І належні умови праці та соціальний захист незахищених верств. І навіть зручні класи й нормальні туалети в школах, тому що відчуття гідності у великому починається з гідності у «дрібних» побутових речах з дитинства.

4. Повага до прав людини.

Щоб отримати довідку, спочатку принесіть довідку, що вам потрібна довідка! І взагалі Віра Іванівна на обіді, а Петро Миколайович зайнятий. Неробочі години – приходьте наступного тижня.

Кожний із нас стикався з такими проявами бюрократії та абсурду. У спадок від Радянського Союзу Україні дісталася монструозна чиновницька машина. Вона перетворювала буденне отримання державних послуг на квест, де треба улеститити «Миколайовича» та заслужити прихильність «Іванівни».

Ця машина не просто відбирала години нашого життя і змушувала відчути свою меншовартість. Вона демонструвала байдужість до людини та її потреб.

Повага до прав людини- одна з шести базових цінностей Європейського Союзу. Адже влада, яку ми обрали завдяки інструментам демократії, верховенству закону, свободі та рівності зобов’язана захищати нашу гідність, свободу і наші права.

Повага до прав людини – це здатність вільно розпоряджатися своєю власністю. Це рівність жінок та чоловіків. А ще це можливість просто та зручно отримувати якісні державні послуги – без квестів по збиранню довідок.

Тому що бігати мають дані, а не люди.

5. Свобода.

Деренчливі трамваї, іржаві автобуси, напхані напхом маршрутки… Хіба на цьому мають їздити жителі сучасної європейської країни?

Цей допис про одну з базових цінностей Європейського Союзу, основу європейської цивілізації. І яка дуже близька нам, українцям. Це свобода.

Здавалося б, до чого тут транспорт?

Перевізник міг би випустити розбитий автобус на маршрут, так же, як, скажімо, виробник молока міг би додати антибіотики в свою продукцію. Це ж бо їхня свобода. Але ця «свобода» впирається в загрозу суспільній безпеці, в ризик для життя та здоров’я людей. Тому право на якість, на зручність, на безпеку – в їхньому широкому сенсі – є таким же проявом свободи, як і можливість вільно висловлювати свої думки чи їздити за кордон.

За ініціативи Віцепрем’єр-міністерки з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України і за підтримки

European Union in Ukraine

ми розпочали інформаційну кампанію EUКраїна, яка простими словами розповість про те, як європейські цінності проявляються в нашому щоденному житті.

Ми користуємося застосунком Дія і знаємо, що наші персональні дані захищені. Українці навчаються в ЄС по програмі Erasmus+ і відчувають, що вони є членами єдиної європейської студентської спільноти. В нашій країні починають з’являтися якісні дороги, а в містах – зручний та безпечний транспорт. Це різні, такі «побутові», але надзвичайно важливі прояви свободи.

6. Демократія.

Пам’ятаєте багатогодинні черги в державних установах, де треба було займати місце з шостої ранку? Постійне відчуття приниження, коли доводилося звертатися до чиновників, щоб зробити прості речі – зареєструвати шлюб, народження дитини, право власності?

Демократія – це не лише про вибори президента чи депутатів. Демократія – це в першу чергу про те, що громадяни мають право вимагати від обраної ними влади поваги до себе та своєї гідності. Вимагати того, щоб держава працювала в їхніх інтересах, задля їхньої зручності. І саме тому демократія є однією з 6 базових цінностей Європейського Союзу. Усвідомлення того, що демократична держава це сервіс, який ми, громадяни, найняли на роботу і оплачуємо цю роботу зі своїх податків.

За ініціативи Віцепрем’єр-міністерки з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України і за підтримки Представництва ЄС в Україні (

Спрощений, людиноорієнтований доступ до державних послуг теж є частиною демократії. Кожного разу, коли ви реєструєтесь в електронній черзі ЦНАПу без «рєшал» і коробки цукерок; коли ви отримуєте необхідну довідку просто з дому через додаток «Дія»; коли в цьому ж додатку оформляєте допомогу при народженні дитини або відкриваєте ФОП – це означає, що держава виконує свою роботу - служить своїм громадянам.

Це – євроінтеграція! ????????????????

 Євросоюз 


Європейський Союз є політично-економічною організацією, до складу якої входить двадцять вісім країн. Дане об'єднання країн дотримується регіональної інтеграції і кожен її учасник схильний до дотримання загальних правил.
«»Територія на карті із зірочками.
«»Синій прапор Євросоюзу.
«»Прапори країн-учасниць об'єднання. Зображення Євросоюзу. Український прапор та жовті зірки. Європейський Союз. Територія країн із 12 зірками. Євросоюз та Україна. Синій прапор, дванадцять жовтих зірок. Європейський союз знак. Три сині прапори на вітрі. Прапор Євросоюзу та України. Дванадцять жовтих зірок. Красива картина з Євросоюзом.
«»
«»
«»
«»
«»
«»
«»
«»
«»


                                                    ПОРАДИ БАТЬКАМ
 Дитина - дзеркало родини:
         як у краплі води відбивається сонце,
               так у дітях відбивається моральна чистота матері і батька.
                                                                                             В.О. Сухомлинський
Картинки по запросу поради для батьків учнів початкових класів                                                           


Картинки по запросу поради для батьків учнів початкових класів






ПОРАДИ ПСИХОЛОГА


 РОЛЬ РОДИНИ У ВИХОВАННІ ДИТИНИ

1. ДІТИ – ГОЛОВНЕ БАГАТСТВО РОДИНИ.

«ЩАСЛИВІ БАТЬКИ, ДОБРОЧИННЕ ЖИТТЯ ЯКИХ – ПРИКЛАД ДОБРОПОРЯДНОСТІ ДЛЯ ДІТЕЙ, ДЗЕРКАЛО ДЛЯ ВИПРАВЛЕННЯ І ВЗІРЕЦЬ ДОБРИХ СПРАВ. (С.ПОЛОЦЬКИЙ)
ТІЛЬКИ АВТОРИТЕТ РОДИНИ ЗДАТНИЙ РОЗВИТИ В ДИТИНІ ВІРУ В НАДІЙНОСТІ ЗНАНЬ І КУЛЬТУРИ І В ТОЙ ЖЕ ЧАС ЗАПОБІГТИ ВІДЧУЖЕННЮ, ЩО НЕМИНУЧЕ ВИНИКАЄ МІЖ ЛЮДЬМИ РІЗНИХ ПОКОЛІНЬ.
ШКІЛЬНІ ЗНАННЯ І СУСПІЛЬНА КУЛЬТУРА ШВИДШЕ І ГЛИБШЕ ПРОРОСТАЮТЬ У ЛЮДСЬКІЙ СВІДОМОСТІ, ЩО КУЛЬТИВУЄТЬСЯ, В «СІМЕЙНОМУ ПАРНИКУ».
ВІДДАЮЧИ СВОЇ СИЛИ ДІТЯМ І ОНУКАМ, ВИ ОТРИМАЄТЕ ВИХОВАНИХ І ОСВІЧЕНИХ ЛЮДЕЙ, СИЛЬНИХ ДУХОМ, РОЗУМОМ І ТІЛОМ. МОЖЛИВО, ВАМ НЕ ПРИЗНАЧЕНО ПОБАЧИТИ ВСІ ВЕРШИНИ, ЩО СКОРЯТЬ ВАШІ ВИХОВАНЦІ, АЛЕ УСВІДОМЛЕННЯ ТОГО, ЩО ВОНИ УСПІШНО ПРОДОВЖИЛИ ВАШУ СПРАВУ, Є НАЙБІЛЬШ ЦІННОЮ НАГОРОДОЮ ВАШОГО ЖИТТЯ.

           2.ЯК СТАТИ АВТОРИТЕТОМ ДЛЯ СВОЄЇ ДИТИНИ?

ПЕРШЕ ПРАВИЛО: «ДИТИНА ПОВИННА ЗНАТИ Й ВІДЧУВАТИ, ЩО ВИ ЇЇ ЛЮБИТЕ».
ЗООПСИХОЛОГИ З’ЯСУВАЛИ, ЩО ТВАРИНА ГОТОВА ВЧИТИСЯ НОВОГО ПОВОДЖЕННЯ ТІЛЬКИ В ТОМУ ВИПАДКУ, ЯКЩО ЙОГО ДЕМОНСТРУЄ АВТОРИТЕТНА ІСТОТА.
ЛЮБОВ НЕ ПРОДАЄТЬСЯ Й НЕ КУПУЄТЬСЯ, А ДИТИНА ЗАНАДТО РОЗУМНА, ЩОБ НЕ ЗРОЗУМІТИ , ЩО ЇЇ КУПУЮТЬ.
ДРУГЕ ПРАВИЛО: «З ДИТИНОЮ ПОТРІБНО БУТИ ЧЕСНИМ»
Є МИ ДЛЯ СВОЄЇ ДИТИНИ АВТОРИТЕТОМ ЧИ НІ – ЦЕ ПИТАННЯ ПРИНЦИПОВЕ.
ТРЕТЄ ПРАВИЛО: «ПОТРІБНО БУТИ ПЕРЕМОЖЦЕМ».
БАТЬКИ Ж ЧОМУСЬ РАЗ ЗА РАЗОМ РОБЛЯТЬ УСЕ МОЖЛИВЕ, ЩОБ ЇХ ОСОБИСТІСТЬ ЗНЕЦІНИЛАСЯ.
ПО СУТІ,  СВОЄЮ БРЕХНЕЮ МИ ЛЕГАЛІЗУЄМО МАЙБУТНЮ БРЕХНЮ ДИТИНИ.
ДИТИНІ ПОТРІБНО БАЧИТИ , ЯК БАТЬКИ ОЦІНЮЮТЬ ОДНЕ ОДНОГО.
ЧИ ЛЮБИМО МИ СВОЮ ДИТИНУ, ЧИ ЧЕСНІ МИ З НЕЮ, ЧИ СПРИЙМАЄ ВОНА НАС ЯК АВТОРИТЕТНУ ЛЮДИНУ У СВОЄМУ ЖИТТІ – УСЕ ЦЕ В ОСТАТОЧНОМУ ПІДСУМКУ ПОТРІБНО НАМ, А НЕ ЇЙ.
РОЗСУДЛИВІСТЬ БАТЬКА Є НАЙБІЛЬШ ДІЄВИМ ПОВЧАННЯМ ДЛЯ ДІТЕЙ.
БАТЬКИ, НЕ БУДЬТЕ ВПЕРТИМИ!
ОДНІЄЮ З ВАЖЛИВИХ ПРИЧИН ДИТЯЧОЇ ВПЕРТОСТІ Є НАША БАТЬКІВСЬКА ВПЕРТІСТЬ.
БАТЬКИ КЕРУЮТЬСЯ ПРИНЦИПОМ: ТАК ПОТРІБНО, ЗАБУВАЮЧИ, ЩО ЦІ ВИМОГИ ПОВИННІ ВРАХОВУВАТИ КОНКРЕТНІ ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ДИТИНИ, НЕ ВИПЕРЕДЖАЮЧИ ЇЇ ВІКОВІ САМОСВІДОМОСТІ Й НЕ ВІДСТАЮЧИ ВІД НЕЇ.
БАТЬКИ ЛЮБЛЯТЬ СВОЇХ ДІТЕЙ ТРИВОЖНОЮ І ПОБЛАЖЛИВОЮ ЛЮБОВ’Ю, ЯКА ПСУЄ ЇХ.
Є ІНША ЛЮБОВ, УВАЖНА І СПОКІЙНА, ЯКА РОБИТЬ ЇХ ЧЕСНИМИ.
ІТАКА СПРАВЖНЯ ЛЮБОВ БАТЬКА (Д.ДІДРО).
ЯКЩО БАТЬКИ ХОЧУТЬ ЗМІНИТИ СВОЮ ДИТИНУ, ПОЧИНАТИ КРАЩЕ ІЗ 
СЕБЕ, СВОГО СТАВЛЕННЯ ДО ДИТИНИ.
ТЕРПІННЯ, ЧАС, НАПОЛЕГЛИВІСТЬ, ЛЮБОВ І ДИТИНА ЗМІНИТЬСЯ НА ОЧАХ.









Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Весело зустріли новий рік! Вирізування сніжинок. Фізкультхвилинки. Гімнастика для очей. Пальчикова гімнастика. Загадки про зиму.Загадки про весняних птахів. Дітям про Стрітення.