Перейти до основного вмісту

Увага! Правила поведінки під час осінніх канікул. Важлива інформація: зарахування дітей до 1 класу. Батьківські збори у 1 класі. Поради батькам майбутніх першокласників. Лоіс Брайденбек про дітей. Що повинен знати майбутній першокласник. Правила поведінки на льоду.




https://www.youtube.com/watch?v=7BRW6xFng4Y  (Що їсти, щоб бути розумним. Поради дієтолога).




Зразок заяви на ім'я директора школи для зарахування дитини до 1 класу:




ЗРАЗОК

Директору _______________________
                       (повне найменування закладу освіти)
_________________________________
(прізвище та ініціали директора)
_________________________________,
(прізвище, ім’я та по батькові (за наявності) заявника чи одного з батьків дитини)
який (яка) проживає за адресою:
________________________________
(адреса фактичного місця проживання)
Контактний телефон: ______________
Адреса електронної поштової скриньки: ________________________


ЗАЯВА
про зарахування

Прошу зарахувати _______________________________________________
                                                                           (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження)
до ___ класу, який (яка) фактично проживає (чи перебуває) за адресою ____________________________________________________________________на _____________ форму здобуття освіти.

Повідомляю про:
наявність права на першочергове зарахування: так/ні (потрібне підкреслити) (_______________________________________________________);
                                 (назва і реквізити документа, що підтверджує проживання на території обслуговування закладу освіти)
навчання у закладі освіти рідного (усиновленого) брата/сестри: так/ні (потрібне підкреслити) _______________________________________________;
                                                                                (прізвище, ім’я та по батькові (у разі наявності) брата/сестри)
про роботу одного з батьків дитини в закладі освіти __________________ ____________________________________________________________________;
                                            (прізвище, ім’я та по батькові (у разі наявності), посада працівника закладу освіти)
про навчання дитини у дошкільному підрозділі закладу освіти: так/ні (потрібне підкреслити);
потребу у додатковій постійній чи тимчасовій підтримці в освітньому процесі: так*/ні (потрібне підкреслити);
інші обставини, що є важливими для належної організації освітнього процесу: ____________________________________________________________.

Підтверджую достовірність всієї інформації, зазначеної в цій заяві та у наданих до заяви документах.

Додатки:

(за переліком, визначеним пунктом 4 розділу І Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 16 квітня 2018 року № 367)


_________                                                                            ________________
         (дата)                                                                                                                                                                         (підпис)







* Зазначається лише для дітей з особливими освітніми потребами.  




Документи для зарахування:
1.       Заява на ім’я директора навчального закладу;
2.    Медична довідка встановленого зразка; (форма №086-1/о).
3.     Копія свідоцтва про народження;
Особова справа 





 Години прийому документів:
Щоденно з 09.00 до 15.00 год. у скриньку довіри у приміщенні школи або на електронну пошту школи (інформацію щодо прийому заяв про зарахування дітей розмістити на сайті навчального закладу)





Батьківські збори у 1 класі
1. Представлення.
 -Рада вітати  Вас, шановні батьки, у дружньому колі шкільної родини!
2. Знайомство. Гра «Познайомимось?»
- Мене звати Алла Федорівна. Прізвище Ляшук. Стаж роботи 28 років. У даній школі працюю  майже 16 років. Дуже люблю свою роботу! Адже як приємно сіяти у людські душі добре, вічне, мудре!
- Як Вас звати?
- Що чекаєте від школи?
3. Тест для батьків.  Гра «Ліва – права»
- Початок навчання дитини в 1-му класі – це дуже відповідальний і досить складний період у житті дитини. Адже в житті малюка відбудеться багато змін: з’являться нові знайомства, нові взаємини, нові  обов’язки.
- Чи готова ваша дитина до шкільного навчання?  
Загалом поняття «готовності дитини до школи» розглядається як комплексне і багатогранне, яке охоплює всі сфери життя і діяльності майбутнього першокласника.
Тест
-         Підніміть, будь ласка, праву руку, якщо ваша дитина хоче йти до школи
-         Підніміть, будь ласка, ліву руку, якщо ваша дитина не хоче йти до школи
-         Підніміть, будь ласка, ліву руку, якщо ваша дитина не може впродовж 30 хвилин зосередитись на якійсь одній справі.
-         Підніміть, будь ласка, праву руку, якщо  ваша дитина може самостійно виконувати справу, яка потребує зосередженості впродовж 30 хвилин, наприклад, збирати конструктор?
-         Чи може ваша дитина розповісти напам’ять кілька віршів?- підніміть праву руку
-         Підніміть ліву руку, якщо ваша дитина не може самостійно користуватися ножицями й клем.
-         Чи може вона розуміти і точно виконувати словесні інструкції? – підніміть праву руку.
-         Чи є у вашої дитини передні 4 молочні зуби? – підніміть ліву руку
( Дивуєтесь,  який зв’язок між навчанням та зубами? Так от, з дозріванням зубів дозрівають центри, які відповідають за дитячу психомоторику.)
-         Чи вміє ваша дитина зав’язувати шнурівки? – підніміть праву руку
-         Чи може ваша дитина відповісти на питання: - Чому вона хоче йти до школи? – якщо так, підніміть праву руку
-         Якщо ви весь час піднімали праву руку, отже, ваша дитина готова до навчання.
-         А якщо не завжди , то у  вас є ще час до вересня.
-         Хто хоче, щоб дитина у майбутньому стала щасливою та успішною? Тоді переходимо до нової української школи.
4. Шкала ставлень «Що ви знаєте про освітню реформу?»
5. Гра «Мікрофон»
- Що саме Ви чули чи знаєте про нову українську школу?
6. Розповідь про НУШ. Міфи.


Кожна дитина – неповторна, наділена від природи унікальними здібностями, талантами та можливостями.
Місія Нової Української Школи – допомогти розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем і батьками.
Міфи чи реальність НУШ?
Перший цикл початкової освіти допоможе учневі звикнути до шкільного життя.
У другому циклі початкової освіти в учнів буде формуватися почуття відповідальності й самостійність.
Обсяг вивчення окремих освітніх галузей, таких як, мовно-літературна чи математична, не зменшиться – зміниться лише спосіб подачі. Повсякденне навчання стане цікавим та успішним.  Для підвищення цікавості дітей знання з різних галузей поєднуватимуться в інтегровані теми. Навчання буде організовано через діяльність, ігровими методами як у класі, так і поза його межами.
• Обсяг домашніх завдань буде обмежено; 1 клас – відсутнє;
• традиційних оцінок не буде;  (1, 2 клас – не оцінюється)

        Школа має давати дитині різні вміння, компетентні навички. Головне її завдання — вже не забезпечення знаннями, бо вони дуже мінливі в сучасному світі. Нове завдання школи — навчити дітей, як знання і навички втілювати в життя.
Сьогодні змінюється роль учителя. Його вже не сприймають як безпосереднє джерело знань, бо знання можна почерпнути і з інтернету, і з різноманітних книг, і з інших джерел. Головне зараз — навчити учнів вчитися. Бо коли дитина займається тим, що їй подобається, вона знаходить для цього бажання, сили та енергію. І школа має стати тим середовищем, в якому можна все це втілити.
Діти нового покоління - особливі. Вони виросли з гаджетами, їх менше цікавили пісочниці та гойдалки. Ці діти значно відрізняються: способом мислення, звичками, поглядом на світ.
Зрозуміти, прийняти і направляти — завдання батьків та вчителів. 
У початкову школу дитина вже потрапляє з великим багажем знань і навичок. Вона вміє розмовляти, їсти, одягатися, орудує простими знаряддями, доглядає за собою, має навички гігієни. Батьки – це перші вчителі й найкращі знавці своєї дитини.
Нова Українська Школа передбачає, що вчителі разом із батьками утворюють партнерство, у центрі якого знаходиться дитина.
Коли батьки беруть участь у шкільних заходах, співпрацюють з учителем, дитина бачить, що всі значимі для неї дорослі піклуються про неї. Відтак зростає і самоповага.
Об’єднання зусиль учителів і батьків сприяє особистісному зростанню дитини і полегшує засвоєння матеріалу. Це підтверджують наукові дослідження. Ось чому важливо зробити школу і дім одним цілим для дитини.
Освітнє середовище буде організоване таким чином, щоб кожна дитина почувала себе у класі затишно і безпечно, а кожен клас відображав ту спільноту дітей, яка там навчається.
Навчальний простір буде облаштований так, щоби задовольнити  індивідуальні потреби кожної дитини та сприяти  роботі дітей в малих групах. Спільна робота у шкільному колективі сприятиме  розвитку взаємоповаги і відповідальності.
Водночас, будуть місця, де дитина зможе побувати наодинці. Так само буде виділено місця, де б діти змогли зберігати  особисті речі , які вони приносять у школу.
Стіни і меблі будуть використовуватися для розміщення робіт учнів. Така увага до дитячої праці й творчості підвищує їхню самооцінку і формує гідність.
7. Перегляд відеоролика про НУШ
8. Побажання батькам
Любі мої батьки!
Цього року Ваша дитина йде до першого класу. Це велика подія у Вашій сім’ї. Я сердечно вітаю Вас i бажаю, щоб Вашi сподiвання здійснилися, щоб Вашій дитині було добре, затишно i цiкаво в нашiй школi. Дозвольте дати Вам кiлька порад.
Десять речей, якi повиннi зробити батьки першокласника 1-го вересня.
1. Ваша дитина хвилюватиметься. Прикрасьте її кiмнату кульками, плакатом з веселим написом.
2. Приготуйте маленький, барвисто оформлений подаруночок i покладiть його
поряд з подушкою дитини.
3. Якщо Ви напередоднi зiбрали портфель, все одно ще раз зазирніть до нього разом з дитиною i покладiть ще якiсь дрiбнi речi: комiчну гумку або незвичайний олiвець.
4. Цього дня заборонiть собi повчати дитину, пiдвищувати на неї голос. Не сердьтеся i не хмуртеся!
5. Вiдкладiть усi справи, вiзьмiть вiдгул. Ви повиннi бути поряд, коли дитина переступить шкiльний порiг.
6. Скажiть своєму першокласнику, як добре i чудово вiн виглядає.
7. Зустрiчаючи дитину зi школи, розпитайте, що їй сподобалося, що вона робила, похвалiть за те, що вона трималася впевнено (навiть якщо це не так).
8. Увечерi органiзуйте святкову вечерю. Запросiть бабусь, дiдусiв.
9. Не забудьте сказати дитинi, як сильно Ви її любите.
10. Лягаючи спати, дайте слово i надалi бути до дитини таким лагiдним, спокiйним i уважним, як сьогоднi.
Усе це дасть можливiсть дитинi зрозумiти, що подiї, якi вiдбуваються в
її життi, дуже важливi i для батькiв. Це додасть їй упевненостi, налаштує на серйозну, цiкаву роботу.



            Поради батькам майбутніх першокласників

                                                  












1. Радійте Вашій дитині!
2. Розмовляйте з дитиною спокійним голосом. Для дитини Ви — зразок мовлення, адже вона вчиться мови, наслідуючи, слухаючи, спостерігаючи. Ваша дитина буде говорити так, як Ви. Малюк успішніше засвоює мову тоді, коли дорослі слухають його, спілкуються, розмовляють. Виявляйте готовність слухати. Якщо роль слухача Вас втомлює, якщо Ви поспішаєте, не забувайте: терпіння, виявлене в дошкільний період, суттєво полегшить ваші проблеми в майбутньому.
3. Щодня читайте дитині. Розучуйте скоромовки, чистомовки.
4. Приділяйте дитині якомога більше часу. Саме в дошкільні роки закладаються основи впевненості в собі та успішного спілкування поза сім'єю. Від рівня раннього мовленнєвого розвитку залежатиме подальший процес росту дитини в школі.
5. Не забувайте, що мова та мовлення краще розвиваються в атмосфері спокою, безпеки та любові.
6. У кожної дитини свій темперамент, свої потреби, інтереси. Поважайте її неповторність.
7. Розвивайте основні лінії дошкільного дитинства — вміння слухати, бачити, відчувати.
8. Допомагайте дитині розвивати дрібну моторику м'язів руки, аби їй було легше опановувати письмо. Для цього необхідно вчити малюка вирізати, малювати, зафарбовувати, будувати, складати невеликі за розміром деталі, зображення. Навчіть дитину зав’язувати та розв’язувати вузлики.
9. Забезпечуйте можливості та умови для повноцінної гри. Гра — це провідна діяльність дошкільника. «Чим краще дитина грається, тим краще вона підготовлена до навчання у школі».
10. Допомагайте дитині осягнути склад числа. Немає необхідності, щоб вона механічно лічила до 100 і більше. Нехай рахує до 10-20, але особливо важливо розуміти і знати, з яких чисел складається 5 , а з яких — 7 тощо. Це є основою понятійного мислення, розуміння основ математики, а не механічного запам’ятовування.
11. Працюйте над розвитком пам'яті малюка, його уваги, мислення. Для цього пропонується багато ігор, головоломок, задач у малюнках, лабіринтів тощо в різних періодичних та інших виданнях.

12. Запровадьте в сім'ї єдиний режим і дотримуйтеся його виконання (обов'язково всі члени родини).
13. Дитина повинна мати певне доручення і відповідати за його виконання.
14. Необхідною умовою емоційно-вольового розвитку малюка є спільність вимог до нього з боку всіх членів родини.

Рекомендації  для батьків першокласників

Підтримайте в дитині його прагнення стати школярем Ваша щира зацікавленість в його шкільних справах і турботах, серйозне відношення до його перших досягнень і можливих труднощів допоможуть першокласникові підтвердити значущість його нового становища.
 Обговоріть з дитиною ті правила і норми, з якими вона зустрінеться в школі. Поясніть їх необхідність.
 Ваша дитина прийшла в школу, щоб вчитися, у неї може щось не відразу виходити, це природно. Дитина має право на помилку.
 Складіть разом з дитиною розпорядок дня, стежте за його дотриманням. Не пропускайте труднощі, можливі у неї на початковому етапі оволодіння навчальними  навичками. Якщо у першокласника, наприклад, є логопедичні проблеми, намагайтеся впоратися з ними на першому році навчання.
Підтримаєте дитину в його бажанні добитися успіху. У кожній роботі обов'язково знайдіть, за що можна його похвалити.
 Пам'ятаєте, що похвала і емоційна підтримка («Молодець!», «Ти так добре впорався!») здатні помітно підвищити інтелектуальні досягнення дитини.
 Якщо вас щось непокоїть в поведінці дитини, його навчальних справах, не соромтеся звертатися за порадою і консультацією до вчителя або шкільного психолога.
 Зі вступом до школи в житті вашої дитини з'явиться людина більш авторитетна, ніж ви. Це – вчитель. Поважайте думку дитини про свого педагога.

Пам'ятка батькам першокласника

1. Підтримайте в дитині його прагнення стати школярем. Ваша щира зацікавленість в його шкільних справах і турботах, серйозне відношення до його перших досягнень і можливих труднощів допоможуть першокласникові підтвердити значущість його нового положення і діяльності.
 2. Обговоріть з дитиною ті правила і норми, з якими він зустрівся в школі. Поясніть їх необхідність і доцільність.
 3. Ваш малюк прийшов у школу, щоб вчитися. Коли людина вчиться, у нього може щось не відразу виходити, це природно. Дитина має право на помилку.
 4. Складіть разом з першокласником розпорядок дня, стежте за його дотриманням.
 5. Не пропускайте труднощів, які можуть виникнути у дитини на початковому етапі навчання в школі. Якщо у першокласника, наприклад, є логопедичні проблеми, постарайтеся впоратися з ними на першому році навчання.
 6. Підтримайте першокласника в його бажанні добитися успіху. У кожній роботі обов'язково знайдіть, за що можна було б його похвалити. Пам'ятайте, що похвала та емоційна підтримка ("Молодець!", "Ти так добре впорався!") здатні помітно підвищити інтелектуальні досягнення.
 7. Якщо вас щось турбує в поведінці дитини, його навчальних справах, не соромтеся звертатися за порадою і консультацією до вчителя або шкільного психолога.
 8. Зі вступом до школи в житті вашого малюка з'явилася людина авторитетніша, ніж ви. Це вчитель. Поважайте думку першокласника про свого педагога.
 9. Навчання - це нелегка і відповідальна праця. Вступ до школи істотно міняє життя дитини, але не повинно позбавляти її різноманіття, радості, гри. У першокласника повинно залишатися досить часу для ігрових занять.


ДЕСЯТЬ ЗАПОВІДЕЙ ДЛЯ БАТЬКІВ МАЙБУТНЬОГО ПЕРШОКЛАСНИКА

• Починайте "забувати" про те, що ваша дитина маленька. Давайте їй посильну роботу вдома, визначте коло її обов'язків. Зробіть це м'яко: "який ти в нас уже великий, ми навіть можемо довірити тобі помити посуд".
 • Визначте загальні інтереси. Це можуть бути як пізнавальні інтереси (улюблені мультфільми, казки, ігри), так і життєві (обговорення сімейних проблем).
 • Залучайте дитину до економічних проблем родини. Поступово привчайте порівнювати ціни, орієнтуватися в сімейному бюджеті (наприклад, дайте гроші на хліб і на морозиво, коментуючи суму на той і на інший продукт).
 • Не лайте, а тим більше - не ображайте дитини в присутності сторонніх. Поважайте почуття й думки дитини. На скарги з боку навколишніх, навіть учителя або вихователя, відповідайте: "Спасибі, ми обов'язково поговоримо на цю тему".
 • Навчіть дитину ділитися своїми проблемами. Обговорюйте з нею конфліктні ситуації, що виникли з однолітками і дорослими. Щиро цікавтеся її думкою, тільки так ви зможете сформувати в неї правильну життєву позицію.
 • Постійно говоріть з дитиною. Розвиток мовлення - запорука гарного навчання. Були в театрі (цирку, кіно) - нехай розповість, що більше всього подобалося. Слухайте уважно, ставте запитання, щоб дитина почувала, що це вам цікаво.
 • Відповідайте на кожне запитання дитини. Тільки в цьому випадку її пізнавальний інтерес ніколи не вгасне.
 • Постарайтеся хоч іноді дивитися на світ очима вашої дитини. Бачити світ очима іншого - основа для взаєморозуміння.
 • Частіше хваліть вашу дитину. На скарги про те, що щось не виходить, відповідайте: "Вийде обов'язково, тільки потрібно ще раз спробувати". Формуйте високий рівень домагань. І самі вірте, що ваша дитина може все, потрібно тільки допомогти. Хваліть словом, усмішкою, ласкою й ніжністю.
 • Не будуйте ваші взаємини з дитиною на заборонах. Погодьтеся, що вони не завжди розумні. Завжди пояснюйте причини ваших вимог, якщо можливо, запропонуйте альтернативу.

Повага до дитини зараз - фундамент шанобливого ставлення до вас тепер і в майбутньому. 



Лоіс Брайденбек, вчителька з Америки з 54 роками досвіду викладання у школі розповіла, на що батькам слід звернути увагу, готуючи дітей до майбутнього.
“Нова українська школа” публікує поради, записані на зустрічі, яку організувала Atlantic School у Києві.
1. Читайте дитині, читайте з дитиною, слухайте, коли вона читає. Хай вона бачить, що ви читаєте.
2. Навчіть дітей бути незалежними, не робіть все за них. Знайдіть інформацію про те, яких навичок потрібно очікувати від дитини певного віку. (Наприклад, коли вона має вміти зав’язувати шнурки).
3. Нещодавні дослідження (опубліковані виданням Business Insider) свідчать, що найуспішнішими стають люди, яких у дитинстві батьки привчили робити щоденні домашні справи, в яких був розклад. Тож давайте дітям роботу по дому.
4. Встановіть правила і будьте послідовними, дотримуйтесь правил і розпорядку дня для дитини.
5. Будьте авторитетними, а не авторитарними. Не кричіть на дітей, не будьте жорсткими.
6. Слухайте дітей, відкладіть геть свої телефони. Вчіться спілкуватися наживо.
7. Інколи батьки кажуть: “Я говорю зі своєю дитиною”. Але вони говорять до неї, а не з нею. Якщо ви маєте спільну розмову, тоді навчаєте дитину, як спілкуватися із суспільством.
8. Ми говоримо, що діти мають свободу вибору, але вони не народжуються зі здатністю робити хороший вибір. Тому наша відповідальність  навчити цього. Це не означає відкривати шафу і казати: обирай, що одягнути. Адже дитина може взимку обрати футболку. Дайте натомість вибрати серед трьох речей, які підходять до погоди і місця, в яке йде дитина.
9. Якщо дитина не хоче робити вибір, або їй не подобається те, що їй запропонували, ваше завдання – навчити її контролювати емоції. Діти мають розуміти, що емоції, які вони відчувають,  справжні. Ми маємо навчити їх називати “злість”, “радість”, “щастя”, контролювати і розпізнавати в інших. А також розуміти, що вони справжні для іншої людини.
10. Сфокусуйтеся на процесі, а не результаті. Діти потребують простору для помилок, бо навчаються. Вони мають навчитися виправляти помилки й бути відповідальними за свій вибір.
11. Двомовність або знання багатьох мов допоможе дитині в майбутньому, бо їй доведеться працювати з людьми, які не знають її рідної мови.
Лінгвістичні навички включають у себе щось більше, ніж просто володіння мовою. Вивчаючи мову, ви вивчаєте також, ким є люди, які нею говорять, їхню культуру.
12. Не вимагайте від дітей говорити іноземною мовою після першого заняття. Для вільного соціального спілкування потрібно 2-3 роки, а вільне володіння академічною мовою потребує до семи років вивчення. Усе приходить з часом.
13. Заняття музикою допомагає розвивати слухову пам’ять, а отже  полегшує вивчення мов.
14. Не знаю, чому “нудно” стало поганим словом. Нудьгувати  добре, це дає час подумати.
15. Коли діти роблять щось добре  хваліть їх, але не так, щоб вони вважали себе королями та принцесами. Так у них розвинеться здорова самооцінка, і вони знатимуть, коли похвала заслужена, а коли  недоречна.
16. Допомагайте дітям формувати образ здорової людини. Зараз дівчатка думають, що повинні мати ідеальну шкіру, пишні губи, бути дуже худими. Пам’ятайте, що стандарти краси постійно змінюються.
17. Коли ви нарікаєте на школу чи вчителя – знайте, що це вплине на здатність школи навчати вашу дитину.
18. Не забувайте приділяти час собі, щоб дитина бачила, що ви особистість. Не робіть її найважливішою у своєму житті так, щоб у вас не було стосунків з іншими людьми  це вплине на її власну здатність будувати стосунки.
19. Розвивайте в дитині сильне відчуття родини. Запровадьте сімейні ритуали, які робитимете разом. У вас має бути спільний сімейний час  наприклад, обід.
20. Допомагайте дітям зрозуміти їхнє місце у світі  діліться з ними мовою вашої родини, розповідайте родинну історію чи спогади.

Що повинен знати майбутній першокласник?


В межах розвитку мовлення і готовності до оволодіння грамотою майбутньому першокласнику необхідно:
  • уміти чітко вимовляти всі звуки мови
  • уміти визначати місце звука в слові ( на початку, в середині, в кінці);
  • уміти вимовляти слова складами;
  • уміти складати речення із 3 – 5 слів;
  • уміти називати в реченні тільки 2-ге слово, тільки 3-є слово, тільки 4-е слово …;
  • уміти використовувати узагальнюючі  поняття ( вовк, лисиця, ведмідь – звірі);
  • уміти складати оповідання за картиною ( наприклад ” У парку”; “На дитячому майданчику”; “За грибами”, “Відпочинок на морі”…);
  • уміти складати декілька речень про предмет;
  • уміти напам’ять читати улюблені вірші;
  • уміти послідовно переказувати зміст казки.

До початку навчання в школі у дитини повинні бути розвинуті елементи математичного уявлення:
  • знати цифри від 0 до 9;
  • уміти рахувати до 10 і у зворотньому напрямку, від 7 до 2 …;
  • уміти називати попередні і наступні числа відносно будь – якого числа в межах першого десятка;
  • знати знаки +, -,=, >, <;
  • уміти порівнювати числа першого десятка ( наприклад, 7<9, 5>2)
  • уміти порівнювати дві групи предметів;
  • уміти складати і розв’язувати задачі на одну дію на додавання і віднімання;
  • уміти порівнювати предмети за кольором,  за формою, за розміром;
  • знати назви фігур: трикутник, квадрат, коло;
  • уміти оперувати поняттями : ” зліва”, ” справа”, “внизу”. “зверху”, “пізніше”, “вперед”, “за”, “між”…;

В межах  уявлень про оточуючий світ майбутньому першокласнику необхідно:
  • уміти розрізняти за зовнішнім виглядом  рослини, поширені в нашій місцевості ( наприклад, клен, береза, соняшник,  череда, ромашка…) і називати їх  ознаки;
  • уміти розрізняти диких і свійських тварин ( корова, ведмідь, лисиця, коза…);
  • уміти розрізняти за зовнішніми ознаками види птахів ( наприклад, сорока, горобець, дятел…);
  • мати уявлення про сезонні ознаки природи ( наприклад, осінь – жовте і червоне листя на деревах, пожовкла трава, збір врожаю);
  • знати назву 1 – 3 кімнатних рослин;
  • знати назви 12 місяців року;
  • знати назви всіх днів тижня.
Крім того, дитина, що готується стати першокласником, повинна знати :
  • в якій країні, в якому місті, селищі, на якій вулиці, в якому будинку живе;
  • повні імена членів родини, мати загальні поняття про різні види їхньої діяльності;
  • знати правила поведінки в громадських місцях і на вулиці.

Загальний світогляд:
– Прізвище, ім’я.
– Дата народження.
– Свій вік.
– Ім’я та по батькові батьків.
– Домашню адресу.
– В якій країні живе.
– Знання тварин ( диких, свійських, північних і південних країн).
– Знання рослин.
– Знання професій, видів спорту, транспорту.
– Уміти пояснювати  природні явища.
– Пори  року, місяці, дні тижня.
Мислення :
 Визначення четвертого зайвого.
– Складання із паличок для рахунку.
– Складання фігур із частин.
         Пам’ять: 
-Запам’ятати  10 слів або цифр.
– Запам’ятовування картинок, фігур. символів ( до 10 штук).
          Мова : 

– Артикуляція, вимова.
– Відповідати на запитання і задавати їх.
– Будувати розповіді за картинками.
– Складати речення.
– Вивчати напам’ять вірші.

           Моторика: 
– Правильно тримати ручку, олівець, пензлик.
– Уміти креслити пряму лінію.
– Писати друковану літеру за зразком.
– Вирізати з паперу.
– Охайно клеїти.
– Малювати як окремі зразки, так і сюжетні малюнки.
– Виготовляти аплікаціїї.

   Математичні знання: 
– Знати цифри ( від 0 до 9).
– Називати числа в прямому та зворотному порядку.
– Розв’язувати елементарні задачі на додавання та віднімання.
– Співвідносити цифру і число предметів.
– порівнювати по довжині, висоті, ширині;
– орієнтуватися на листі паперу;
– розрізняти форму предметів;
– складати із декількох трикутників, чотирикутників фігури більшого    розміру;
– вимірювати довжину предметів з допомогою умовної міри;
– порівнювати до 10 предметів  різних за величиною;
– ділити коло, квадрат на 2, 4 рівні частини;
– розуміти значення понять “вчора”, “сьогодні”, “завтра”;
– знати дні тижня, їх послідовність;
– уміти називати місяці року.

Набір першокласника Kite: поради для батьків

Перше Вересня — знаменний день для кожного першокласника. Попереду у дитини багато нового та цікавого, тому важливо правильно обрати якісне та красиве шкільне приладдя, яке зробить процес навчання захопливим. Що ж входить в набір першокласника 2020 року та що потрібно купити в першу чергу? Ми спростили батькам завдання та зібрали список необхідних шкільних покупок, без яких неможливо обійтися.

Що знадобиться першокласникові

Багатьох батьків цікавить, що входить в набір першокласника. Перше, на що слід звернути особливу увагу, — це рюкзак або ранець. Саме він займає центральне місце в арсеналі маленького школяра, тому повинен відповідати наступним вимогам:

1. Безпека. Завдяки унікальній конструкції шкільних рюкзаків Kite, навантаження розподіляється рівномірно, що особливо важливо для дитячої незміцнілої спини.

2. Висока якість та легкість. При пошитті використовуються надміцні матеріали, які прослужать довго та не втратять яскраві кольори.

3. Місткість. Просторі відділення, внутрішні та бокові кишені, роздільники для книг та зошитів допоможуть правильно розмістити речі та з легкістю підтримувати порядок.

4. Наявність відділення для планшета. Сьогодні в багатьох школах замість традиційних підручників активно впроваджуються планшети. По-перше, один гаджет здатний замінити величезну кількість важких підручників. По-друге, діти краще сприймають та засвоюють інтерактивний матеріал. Проте, придбання електронного пристрою є не обов'язковою умовою. Будьте готові до того, що покупка гаджета не звільняє від необхідності носити друковані матеріали, наприклад, робочі зошити, прописи та інше. Якщо ви йдете в ногу з часом та все ж таки вирішили придбати гаджет, обирайте рюкзак зі спеціальним відділенням для планшета, в якому можна зручно та безпечно зберігати пристрій.

5. Дизайн. Щоб вашій дитини було в радість ходити в школу, обирайте яскравий рюкзак із зображенням його улюблених мультгероїв або тварин.

Важливою складовою набору першокласника виступає пенал. Асортимент пеналів неймовірно великий, проте, серед першокласників популярністю користуються пенали-книжки на одне або два відділення.

Також у школі не обійтися без сумки для змінного взуття з міцної водовідштовхувальної плащової тканини, яка не дасть речам промокнути та буде стильно виглядати. Погодьтеся, це набагато краще, ніж звичайний пакет :)

Чим наповнити пенал першокласника

Кожному учню першого класу потрібна синя кулькова ручка. Найкраще одразу придбати дві-три штуки. Педагоги рекомендують купувати неавтоматичні моделі з гумовим грипом, щоб уникнути ковзання пальців під час письма. В пеналі першокласника повинні бути 2-3 простих олівця. Ідеальним рішенням стануть олівці з маркуванням HB. Тригранна форма буде найбільш зручною для першокласника.

Також не забудьте покласти гумку. Пам'ятайте, якісна гумка повинна легко та без сліду видаляти лінії, намальовані простим олівцем. Подбайте про наявність точилки. А щоб дитина не бруднила руки, обирайте моделі з контейнером для тирси. На уроках дитині обов'язково знадобиться лінійка на 15-20 см.

Список канцелярії для учнів молодших класів

У набір першокласника обов'язково входять зошити в клітинку та в косу лінію зазвичай на 12 аркушів. Важливим критерієм при виборі виступає щільність паперу. Цей показник повинен бути високим, щоб чорнило не просвічувалося на іншій стороні. Колір — молочно-білий. Пам'ятайте, сліпуча білизна шкідлива для дитячих оченят! Обкладинка повинна бути щільною та подобатися дитині. А щоб зошити були в порядку та пошук не займав багато часу, доповніть набір першокласника Kite стильною папкою для зошитів із пластику або щільного картону.

Не завжди вчителі мають можливість щодня спілкуватися з батьками та розповідати їм про досягнення і успіхи дитини. Щоб бути в курсі шкільних справ, не забудьте купити щоденник.

У початкових класах особлива увага приділяється формуванню умінь і навичок з вирізання аплікацій, малювання та створення різноманітних виробів.

Тому у першокласника обов'язково повинні бути:

  • ножиці з закругленими кінчиками та м'якими прогумованими вставками на ручках;
  • клей ПВА та клей-олівець: звертайте увагу на однорідну консистенцію клею та відсутність різкого запаху. Для зручності клей-олівець може бути оснащений індикатором, а пляшечку з ПВА — пензликом;
  • набір кольорового паперу та картон. Головний критерій вибору — щільність та насиченість кольору. Краще обирати матеріали щільніше, щоб папір не розкис після нанесення клею;
  • альбом для малювання — підійде альбом формату А4 на 12 аркушів;
  • кольорові олівці — досить невеликого набору з 6 або 12 кольорів;
  • акварельні фарби, гуаш — кращим варіантом стануть медові акварельні фарби, які добре лягають на папір, красиво блищать та зберігають яскравість надовго. До гуаші особливих вимог немає. Досить придбати набір з 6 або 12 кольорів;
  • пензлики — обирайте моделі середньої жорсткості з натуральним ворсом;
  • стакан-непроливайка та палітра для малювання зроблять уроки малювання акуратними та ще більш приємними;
  • пластилін — підійде пластилін на восковій основі, який відрізняється пластичністю, легко розминається, добре тримає форму та не кришиться;
  • дошка для ліплення та стеки — вдалим варіантом стануть моделі з пластику, які після занять без зусиль можна відмити водою або за допомогою вологої серветки;
  • підкладка вбереже робочу поверхню від подряпин, а барвистий малюнок підніме дитині настрій;
  • фартух з нарукавниками допоможе дитині сконцентруватися на творчості та не боятися забруднитися.

Щоб речі для творчості були в порядку та не валялися по всьому рюкзаку, рекомендуємо придбати папку для праці. З нею маленький учень зручно розмістить канцелярію в одному місці, акуратно зможе зберігати свої шедеври та нічого не забуде на уроці.

Попри те, що в багатьох школах учнів молодших класів годують обідом, вони все ж таки встигають зголодніти. Тому без ланчбоксу не обійтися! Обираючи контейнери для їжі Kite, ви можете бути впевненими в його безпеці та екологічності. Всі моделі виконані з харчового пластику та мають роздільники для зручного розміщення шматочків фруктів, печива, овочів та інших корисних смаколиків. Також в арсеналі школяра повинна бути пляшечка для води. Краще віддати перевагу моделям з трітану — міцного матеріалу, який на відміну від скла не такий крихкий та набагато легший.

 

Набір першокласника Kite: дитина буде задоволена, а батьки — спокійні

Діти часто хочуть, щоб рюкзак, сумка для змінного взуття, пенал та канцелярія були в одному стилі. З торговою маркою Kite це можливо! У лінійці представлені стильні набори першокласника для хлопчиків та дівчаток в єдиному оформленні, від яких ваша дитина буде в дикому захваті.

  Учися , першокласнику,

Відкрий науки світ!
Хай буде мрійним. радісним
В науку твій політ.

Сміливим будь відмінником
та честю дорожи.
Шануй батьків і вчителя
Та з книгою дружи!

Будь добрим. праці відданим,
Та старших поважай.
Навчися мови рідної,
люби свій рідний край!

                                   З повагою : твоя                                            перша     вчителька
                                    Алла  Федорівна













Віршики  на 1 вересня

1361634332_v-pervij-klass1

Вірші про  1 вересня, школу, першокласників

Вірш про 1 вересня для першокласника

За спиною рюкзачок:
Я сьогодні- першачок!
Значить я іду до школи,
Хоч раніше і ніколи
Сам нікуди не ходив!
А тепер багато див
У житті моїм настане,
Бо школяриком я стану!
Впевненно стаю на ганок
Отже школа, добрий ранок!

автор: Лана Світлана Александрова

Слово першокласника

Я сьогодні встав без мами:
Сам вдягнувся, сам поїв!
Я хвилююсь до нестями
І мені бракує слів.
Вперше я іду до школи,
І сьогодні перший раз,
Озираючись довкола,
Йду з квітками в перший клас!
Друзів нових там зустріну
І знайду нові знання,
Буду вчитись на відмінно
Бо тепер школярик я!

автор: Лана Світлана Александрова

Дитячі вірші для першокласників

Стрічка у моїй косі,
Посміхаються усі:
Бо маленька гарна пані
Йде до школи на світанні.

 

Із букетиком у руці,
Із рум’янами на щоці,
За спиною рюкзачок-
Йде до школи -першачок!

автор: Лана Світлана Александрова

смішні вірші для першокласників

Я сьогодні встала зранку:
Одяглась у вишиванку,
Котика, що звуть «Метелик»
Запихаю у портфелик,
Бо сьогодні йду до школи.
Котик там не був ніколи,
Тож, мабуть, боїться дуже-
Бо кричить пухнастий друже!
Мама вийшла:»Сміхота!
Ну ж бо, доню, кинь кота!
Не піде ж бо він до школи,
Бо не вчився там ніколи.»
Отже, я прийшла сама:
Котик під столом дрімає
І мене мабуть чекає,
Бо нічого він не знає.
Я в нього скоріш навчуся
і з пухнастим поділюся!
Будемо разом читати книжку
«Як зловити товсту мишку!»

Автор: Лана Світлана Александрова

Вірш про школу на 1 вересня

Велика і гарна чекає на нас
І кличе малечу іти в перший клас,
Чудова будівля, де щиро вітають
Нас люди, що їх «вчителі» називають.

Чекають на нас там нові відкриття,
Й дорогу відкриють в доросле життя.
Будівля проста, вся в деревах довкола,
І зветься так просто і велично:»Школа»

Автор: Лана Світлана Александрова


Спокійна та доброзичлива родина – основна

умова нормального розвитку  дитини

 

          Основною умовою нормального психосоціального розвитку  дитини є спокійна та доброзичлива обстановка в сім’ї, що створюється завдяки постійній присутності батьків, які уважно  ставляться до емоційних потреб дитини, розмовляють, граються,  займаються спільними справами, вислуховують, дають поради та  підтримують дисципліну. Але водночас необхідно надавати дитині  більше самостійності та незалежності, можливості спілкуватися з іншими дітьми та дорослими, особливо це стосується  підлітків.

             Для збереження і зміцнення психологічного здоров’я,  забезпечення повноцінного психосоціального розвитку школяра вкрай необхідні позитивні реакції батьків на його дії, вчинки, результати діяльності та прояви поведінки. Вони дають змогу дитині усвідомити, що її власні зусилля винагороджуються, викликають певну реакцію оточуючих. Для школяра будь-якого віку вкрай важливе піклування про  створення  ситуації  гарантованого  успіху, тому що  успіх  породжує  успіх і підсилює впевненість у своїх силах як у дитини, так і у батьків.

 

            Щоб підтримати дитину необхідно:

 

 Спиратися на її сильні сторони.

 

 Уникати акцентування уваги на невдачах.

 

  Показувати, що ви задоволені дитиною.

 

  Прагнути і вміти виявляти любов до дитини.

 

 Навчити дитину ділити великі завдання на менші, тобто

     такі, з якими вона може впоратися.

 

 Проводити з дитиною більше часу.

 

       Спілкуючись з дитиною, активно використовувати гумор.

 

 Знати про всі спроби, до яких вдавалася дитина.

 

 Вміти взаємодіяти з дитиною.

 

  Дозволяти дитині, якщо це можливо, самостійно розв’язувати

     проблеми.

 

  Уникати дисциплінарних засобів виховання.

 

  Поважати індивідуальність дитини.

 

 Виявляти емпатію ( розуміння стосунків, почуттів, психічного

     стану ) і віру в свою дитину.

 

 Демонструвати оптимізм. Одні висловлювання підтримують

     дитину, інші руйнують її віру в себе.

 


Пам’ятка для батьків та дітей на період осінніх канікул

Вже зараз кожен планує по-різному провести осінній вікенд. Подорожі, екскурсії, відпочинок за містом, веселі і радісні друзі...

Педагогічний колектив школи бажає усім учням гарного відпочинку, яскравих вражень, незабутніх зустрічей, захоплюючих мандрівок!

Закликаємо учнів та батьків завжди пам`ятати елементарні правила безпеки під час канікул, щоб приємний відпочинок не був зіпсований.

Дорогі діти!

1.Дотримуйтеся правил дорожнього руху. Перш ніж перейти дорогу переконайтесь у відсутності транспорту. Якщо до Вас наближаються транспортні засоби, слід почекати поки вони проїдуть і ні в якому разі не намагатися перебігати дорогу перед ними. Не грайтесь на тротуарі, біля доріг. Дотримуйтесь правил посадки в автотранспорт. На зупинці не стійте близько біля дороги. Переходьте проїзну частину тільки по пішохідному переходу і на зелений сигнал світлофора. Коли переходите дорогу, подивіться спочатку ліворуч, потім праворуч. Не виїжджайте на проїжджу частину на велосипеді.

Завжди пам'ятайте, що помилку, допущену на уроці, можна виправити, а помилка в дотриманні Правил дорожнього руху часто буває непоправною і від Вашої дисципліни на вулиці залежить Ваша безпека.

2.Щоб уникнути електротравм, категорично забороняється: наближатися до обірваних проводів ближче 8 м.; залазити на опори ліній електропередач; відчиняти двері та проникати в трансформаторні підстанції.

3.Не грайтесь біля залізничного полотна, не кладіть на рейки предмети, не кидайте нічого у вікна потягу.

4.Не грайтесь на будівельних майданчиках.

5.Не беріть в руки вибухонебезпечні предмети, а у випадку їх виявлення, необхідно повідомити дорослих.

6.Не можна розпалювати вогнища і кидати в вогонь карбід, солярку, бензин тощо.

7.Не грайтеся з бродячими собаками і кішками. Мийте руки після ігор перед обідом.

8.Не використовуйте піротехнічні засоби - це небезпечно!

9.Не впускайте в квартиру незнайомих людей у відсутності дорослих.

10.Якщо на вулиці хтось іде чи біжить за вами, а додому далеко, біжіть у найближче людне місце: до магазину, автобусної зупинки.

11.Якщо незнайомі дорослі намагаються відвести вас силою, чиніть опір, кричить, гукайте на допомогу: "Допоможіть! Мене веде незнайома людина!"

12.Не погоджуйтеся ні на які пропозиції незнайомих дорослих.

13.Не грайтеся з гострими, колючими та ріжучими, легкозаймистими та вибухонебезпечними предметами, вогнепальною та холодною зброєю, боєприпасами.

14.Не вживайте лікарські препарати без призначення лікаря.

15.Під час спілкування по телефону не називайте адресу, номер свого телефону , не підтримуйте розмови з незнайомцями.

16.Під час масових заходів не відходьте від дорослих, не штовхайтеся, не бігайте, не йдіть напереріз. Ніколи не наступайте на кульку, пакет, картонну коробку, не стійте біля сміттєвих контейнерів та урн. Інколи такі речі можуть вибухати.

17.Не ходіть гуляти без дозволу. Батьки завжди повинні знати, де ви перебуваєте. Збираючись на прогулянку, не вдягайте дорогі прикраси, які можуть стати причиною нападу на вас.

18.Про будь яку заподіяну вам шкоду повинні знати дорослі.

19.Дотримуйтеся правил поведінки біля водоймищ. Не грайся на березі річок, озер та ставків.Перший лід та лід під час відлиги, потепління - небезпечний.

Бережіть своє здоров'я!!! Пам'ятайте та виконуйте ці правила!

Доброго, приємного та безпечного Вам відпочинку!

Нехай Вам щастить!

Шановні батьки!

1.Перед кожною зустріччю дитини з вулицею не забувайте ще раз нагадати Правила дорожнього руху ( особливо це стосується користування велосипедом, роликами). Дуже важливо, щоб дитина не тільки запам'ятовувала, але й добре зрозуміла, що виконувати Правила дорожнього руху потрібно завжди і скрізь. Кращий спосіб навчання - це власний приклад у виконанні «дорожньої азбуки». Своєчасне прищеплення дитині навичок дотримання Правил дорожнього руху дозволить запобігти нещасних випадків на дорогах, зберегти найдорожче - життя і здоров'я.

2.Не дозволяйте доньці чи синові бути на вулиці без нагляду дорослих у вечірній та нічний час. (Після 21 00).

3.Наголошуйте про те, щоб діти нічого чужого не брали та своєю поведінкою не створювали криміногенної ситуації (бійки, крадіжки, брутальна поведінка).

4.Слідкуйте за гігієнічними вимогами щодо харчування дитини (особливо це стосується вживання грибів).

5.Пам'ятайте про проблеми, які стоять перед сучасною молоддю: куріння, пияцтво, наркоманія (у зв'язку зі становленням характеру Вашої дитини, прийміть до уваги те, що ніхто з підлітків не застрахований від них). Особливо зверніть увагу на друзів дитини.

6.Зверніть увагу на небезпеку поширення застудних захворювань та грипу в осінній період.

7.Не залишайте дітей без нагляду!

8.Не дозволяйте дітям гратися і кататися на ставках та річці, не знаючи товщини їх замерзання. Якщо діти забажали покататися на човні, необхідно переконатися в його справності і з'ясувати, чи є в ньому рятувальні засоби. Під час таких прогулянок рекомендуємо суворо дотримуватись правил поведінки у човні.

9.Пояснюйте дітям, чому небезпечно грати в рогатки, стріляти з самопала, кидати ніж у ціль.

10.Попереджуйте самостійне перебування дітей біля річки і в лісі.

11.Ліки, отрутохімікати, пальне, боєприпаси тримайте під замком.

12.Дбайте про безпеку своїх дітей, дотримуючись правил безпечної поведінки в побуті. Виховуйте у дітей навички культури безпечної поведінки, демонструючи на власному прикладі обережність у поводженні з вогнем, газом, водою, побутовою хімією, ліками. Виділіть декілька хвилин на відверту розмову з дітьми. Пам'ятайте, ці хвилини вимірюватимуться ціною життя. А щоб неждана мить не стала початком великої біди - потрібно давати дітям чіткі знання і вміння, як діяти в тій чи іншій ситуації.

Пам'ятайте, що життя ваших дітей залежить лише від Вас самих!



Правила поведінки на льоду

1235648798Катання на ковзанах – чудовий різновид  зимового дозвілля, якщо, звичайно, дотримуватись простих правил поведінки на льоду. Зокрема, кататися на ковзанах слід лише в перевірених та спеціально обладнаних для цього місцях.

Не можна:  

  • заходити на лід далеко від берега, ходити самому по льоду, а також збиратися на льоду великими групами;
  • підходити до ополонок,  кататися біля них на ковзанах;
  • з'їжджати на лижах чи санчатах з крутих берегів  прямо на лід;
  • розпалювати на льоду багаття;
  • бігати і стрибати по тонкій кризі;
  • ходити біля берегів, де найчастіше виникають промоїни, тріщини й розриви льоду.

 

      Також слід обходити місця, вкриті товстим шаром снігу: під снігом лід завжди тонший; тонкий лід і там, де розливаються джерела, де швидка течія або струмок впадає в річку.

      На льоду краще мати при собі знаряддя безпеки (лижі, мотузку, палицю);

річку слід переходити тільки у встановлених місцях, товщина льоду має бути не менш 15 – 20 см.

      Якщо лід почав тріщати та з'явилися характерні тріщини, треба негайно повертатися на берег. При цьому не можна бігти, відходити слід повільно, не відриваючи ніг від льоду.

 

Якщо трапилась біда:

  • слід кликати на допомогу;
  • не панікувати, а опираючись грудьми на лід, сунутися до берега;
  • не можна підбігати до товариша, який провалився під лід. До нього потрібно наблизитись повзком, використовуючи для переміщення по кризі подовгуваті предмети (лижі, лижні палиці, до­шки), штовхаючи їх перед собою;
  • до самого краю пролому підповзати не слід, щоб самому не потрапити у воду;
  • наблизившись на максимально можливу відстань (не менше 3-4-ох метрів), киньте своєму товаришеві мотузку, шарф, палицю, щоб він ухопився, і витягніть його на лід, потім повзком виберіться з небезпечної зони;
  • сховайте товариша від вітру та якомога швидше доставте його в тепле місце, розітріть тіло, переодягніть у сухий одяг та напоїть гарячим чаєм.

 

ПАМ’ЯТАЙТЕ! Ніколи не ставайте на лід навесні, восени та під час зимових відлиг. У цей час крига надто тонка і може провалитися.

Будьте вкрай обережні, бережіть своє життя та життя своїх близьких! Дотримуйтеся правил безпеки життєдіяльності, привчайте до цього дітей!




Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Відкритий урок. Що таке "Педагогіка партнерства" і навіщо вона в НУШ? 5 мультфільмів, які допоможуть запобігти булінгу. Формувальне оцінювання. Батьківські збори "Булінг, мобінг у дитячому середовищі". Захист прав дитини в Україні. 6 базових цінностей Європейського Союзу. Поради батькам.

Весело зустріли новий рік! Вирізування сніжинок. Фізкультхвилинки. Гімнастика для очей. Пальчикова гімнастика. Загадки про зиму.Загадки про весняних птахів. Дітям про Стрітення.